نشست واگذاری فعالیت‌های سوادآموزی به موسسات و دستگاه‌های مشارکت‌پذیر برگزار شد

اراک(پانا)- دومین نشست واگذاری فعالیت‌های سوادآموزی به موسسات و دستگاه‌های مشارکت‌پذیر با حضور معاونان توسعه مدیریت و پشتیبانی و سواد آموزی آموزش و پرورش استان مرکزی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۱۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
نشست واگذاری فعالیت‌های سوادآموزی به موسسات و دستگاه‌های مشارکت‌پذیر برگزار شد

«حسین میرزایی» معاون سواد آموزی، در این نشست با اشاره به اجرای دستورالعمل واگذاری فعالیت های سواد آموزی به موسسات عمومی و بخش های غیر دولتی خواستار هماهنگی نزدیک اعضای کارگروه جهت عملیاتی شدن شیوه نامه برون سپاری شد .

وی ضمن اشاره به فعالیت های صورت گرفته و واگذاری فعالیت ها در این حوزه گفت: یکی از مهمترین مباحث و اقدامات حوزه سوادآموزی که حساسیت بالایی دارد و باید با دقت پیگیری شود، واگذاری فعالیت های سوادآموزی به موسسات عمومی و بخش های غیردولتی می باشد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: دقت، سرعت و مراقبت از مفاد و محتوای تفاهمنامه‌ها و قراردادها از مولفه­های اساسی و پایدار این طرح می باشد که باید توسط واحدهای مرتبط و دستگاه‌های نظارتی پیگیری، رصد و شفاف سازی شود .

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: انتظار می رود با هماهنگی و همکاری اعضای کارگروه بتوان با برنامه ریزی مدون در خصوص طرح برون سپاری فعالیت های سوادآموزی و جذب و آموزش سوادآموزان در قالب عقد قرارداد و به صورت خرید خدمات آموزشی به موسسات و مراکز آموزشی تشکیل شده ، اقدامات موثری در راستای ارتقا کیفیت آموزشی برداشت.

در ادامه «وحید مددی» کارشناس مسئول ساماندهی آموزشهای داوطلبانه و واگذاریها سوادآموزی طی گزارش از وضعیت واگذاری فعالیت های سوادآموزی در سال گذشته گفت: در سال 97 در سطح استان 9 منطقه فعالیت های سوادآموزی خود را به موسسات غیردولتی واگذار کردند که فعالیت های این 9 منطقه را 4 موسسه و شرکت غیردولتی بر عهده داشتند.

وی در ادامه افزود: در سال 97 معاونت سوادآموزی سعی داشته که حداکثر فعالیت های سوادآموزی را به شهرستان ها تفویض نماید که این فعالیت ها باتوجه به ظرفیت های استان و شهرستان ها به خوبی صورت پذیرفته است.

در ادامه اعضای کارگروه در رابطه با موضوعات جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند که مصوباتی در پی داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار