سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی:

اختصاص 279 پایگاه به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان

اراک(پانا)- سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی از اختصاص 279 پایگاه به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۱۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 279 پایگاه به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان

« مهدی دمنه» با اشاره به برگزاری جلسات کارشناسی در رابطه با نحوه برگزاری کلاس ها و کانون های اوقات فراغت استان گفت: به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت تمامی پایگاه ها و فضاهای ورزشی استان، تمامی مدارس دارای سالن ورزشی در این طرح قرار می گیرند.

وی با تأکید بر لزوم برنامه و تمهید مقدمات لازم به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اظهار داشت: تابستان پایان آموزش های رسمی و افزایش آموزش فعالیت های غیر رسمی و مکمل آموزش و پرورش است اما باید توجه داشت که در تابستان مدرسه تعطیل می شود، ولی تربیت تعطیل نمی شود.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: از جمله اهداف ایجاد پایگاه های اوقات فراغت توسط آموزش و پرورش در فصل تابستان؛ عمق بخشیدن به آموزه های سال تحصیلی گذشته و یا پیش نیاز سال تحصیلی آینده، ارائه برنامه های آموزشی و پرورشی متناسب با اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت، دور نبودن دانش آموزان از مدرسه و برقراری ارتباط صمیمی با مربیان و حضور در محیطی امن، آشنایی با روابط اجتماعی، وظایف فردی و گروهی درایام تابستان و بسترسازی جهت تقویت بنیه علمی دانش آموزان می باشد.

دمنه با اشاره به نگرانی های خانواده ها در خصوص اتلاف وقت فرزندانشان در تابستان تصریح کرد: فعالیت های ارائه شده در پایگاه های تابستانی با هدف کیفیت بخشی اوقات فراغت و افزایش مهارت های حرکتی - ورزشی دانش آموزان، تاثیر مهمی را در کاهش نگرانی های خانواده ها خواهد داشت.

وی با ذکر این نکته که طیف های مختلف جامعه مخاطب برنامه های آموزش وپرورش در طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان هستند؛ عنوان کرد: در 15 منطقه استان 279 پایگاه اوقات فراغت پیش بینی شده است که از این تعداد؛ یکصد و بیست پایگاه، فضای ورزشی (شامل سالن و زمین ورزشی) می باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت و سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی؛ ساماندهی کلاس ها بر اساس رشته های ورزشی آموزشگاهی با توجه به امکانات و تجهیزات فضاهای ورزشی، محرم سازی و تفکیک کلاس های ورزشی بر اساس جنسیت و گروه های سنی، استفاده حد اکثری از توانمندی های معلمان تربیت بدنی، نظارت مستمر بر وضعیت بهداشت اماکن ورزشی و نظارت بر محتوای آموزشی کلاس های ورزشی از نکات حائز اهمیت و اولویت های اجرایی پایگاه های تابستانی دانست.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: پیش بینی می شود بالغ بر 42 هزار دانش آموز، در طرح غنی سازی اوقات فراغت در تابستان تحت پوشش برنامه های آموزش و پرورش قرار گیرند.

وی گفت: یک هزار و 330 نفر مربی نیز با احتساب هر کلاس 32 نفر، در این طرح مشارکت خواهند داشت.

دمنه خاطرنشان کرد: کلاس های طرح غنی سازی اوقات فراغت در آموزش و پرورش در طول دوره تابستان به مدت 42 ساعت برگزار می شوند.

وی یادآور شد: تابستان امسال، علاوه بر پایگاه های اوقات فراغت آموزش و پرورش و برنامه های پیش بینی شده با هماهنگی های صورت گرفته، برنامه های مشترکی در این خصوص با شهرداری اراک، اداره کل ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری کودکان، کانون مساجد و اداره کل فنی و حرفه ای انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار