روشنگری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در پاسخ به انتشار یک شایعه

شیراز (پانا) - در پی انتشار خبری از قول دکتر کردوانی ، با مضمون "خشک کردن درختان جنگلی و کاشت تریاک در جنگل‌های فارس" مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی فارس ضمن تکذیب این خبر در بیان علت بروز این شایعات افزود: طی سالیان گذشته و بر اساس گزارش‌های واصله، برخی سودجویان در مناطق صعب العبور و ارتفاعاتی که از دسترس خارج است بصورت بسیار محدود و مخفیانه اقدام به کاشت گیاه خشخاش نموده بودند که با هماهنگی‌های صورت گرفته با عوامل اطلاعاتی و نظامی و انتظامی این کشت‌های غیرمجاز شناسایی و در عملیات‌های مختلف امحاء شد و عوامل این اقدامات ضمن شناسایی تحویل مراجع قضایی شدند.

کد مطلب: ۹۲۱۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
روشنگری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در پاسخ به انتشار یک شایعه

حمید سلیمانی افزود: چگونه ممکن است که در جنگلهایی که بصورت دائمی توسط نیروهای خدوم و زحمتکش یگان حفاظت منابع طبیعی رصد و پایش میشنوند و محل حضور گردشگران و عموم مردم است نسبت به خشک کردن درختان اقدام و بجای آن تریاک کاشته شود؟

لذا درج چنین شایعاتی در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، آن هم از زبان شخصی دانشگاهی همچون دکتر کردوانی جای بسی تعجب است .

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ضمن اشاره به شرایط حساس و بحرانی عرصه‌‎های منابع طبیعی از نظر بروز آتش‌سوزی گفت: ممکن است برخی افراد سودجو و فرصت طلب با ارایه اخبار غلط به برخی فرهیختگان در پی منافع سودجویانه خود باشند لذا میطلبد که بزرگان عرصه منابع طبیعی بدون بررسی‌های دقیق و پرس و جو از مطلعین به این شایعات دامن نزنند .

مجموعه منابع طبیعی استان فارس، در برخورد قاطع با متخلفان علی‌الخصوص در مواردی که تخلفات مربوط به قطع درختان و تخریب طبیعت بوده، با شدت تمام برخورد نموده‌است و دراین راستا هیچ متخلفی نمیتواند از تیرس قانون بگریزد، ضمن آنکه اقدامات مجموعه منابع طبیعی و فعالیت بهره برداران آنها تحت نظارت کامل دستگاه‌های نظارتی است و حتی ذره ای تخلف از نظر آنها دور نخواهد ماند .

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی فارس رسانه‌ها را به عنوان همیاران و بازوهای یاری‌رسان خود در اجرای مأموریت‌های قانونی در حفظ مواهب خدادادی و ذخیره‌ گاه‌های ارزشمند طبیعی می‌داند و همواره شفافیت در پاسخگویی را سرلوحه امور خود قرار داده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار