مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران خبر داد

افتتاح 4 پاسگاه محیط‌بانی در استان تهران طی امسال

تهران (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تشریح اولویت‌های جدید این مرکز در سال 98 گفت 4 پاسگاه محیط‌بانی جدید در سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۹۲۱۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 4 پاسگاه محیط‌بانی در استان تهران طی امسال

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، کیومرث کلانتری در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های محیط زیستی با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی محیط زیست غلبه بر آلودگی هوا است و این شعار با توجه به رشد شهر نشینی و توسعه کلانشهر ها و افزایش آلودگی هوا اعلام شده است، افزود: سال گذشته در بخش کاهش آلودگی هوای کلان شهر تهران اقدامات خوبی صورت گرفت و در مجموع عملکرد و کارنامه قابل قبولی داشته‌ایم و این هم مدیون اقدامات و تلاش‌های همه بخش‌های مرتبط بود و توانستیم روزهای سالمتری را نسبت به گذشته در تهران شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه در سال جدید اهداف و اولویت‌هایی در نظر گرفته‌ایم و جهت تحقق این اهداف نیازمند یاری و همکاری همه تشکل‌های محیط زیستی هستیم، افزود: باید این اهداف را از نظر فکری با تشکل‌های مردم نهاد به اشتراک بگذاریم تا همه جوانب و نقاط یک موضوع مد نظر قرار گیرد.

کلانتری به ابلاغ راهبردهای محیط زیستی کلان کشور از سوی رئیس‌جمهوری به سازمان حفاظت محیط زیست اشاره کرد و گفت: این راهبردها شامل 4 بخش مدیریت پسماندها، کاهش آلودگی هوا، مهار ریزگردها و احیای تالاب‌ها و تعیین حقابه تالاب‌ها است و خوشبختانه در 3 بخش این راهبردها اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی مدیریت پسماند زا از مشکلات عمده کلانشهر تهران عنوان کرد و گفت: 16 سال از تعیین قانون مدیریت پسماند در کشور گذشته ولی هنوز طرح جامع مدیریت پسماند در تهران وجود ندارد در حالی که یک کالای اقتصادی و در دنیا یک فرصت محسوب می‌شود و باید از آن بهره برد.

کلانتری ادامه داد: موضوع مدیریت پسماند در سال جاری اولویت اول محیط زیست استان تهران است و به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه تداوم اقدامات کاهنده آلودگی هوا اولویت بعدی محیط زیست استان در سال جاری خواهد بود، افزود: تمام تلاش این است که روند کاهش آلودگی هوا به قوت خود باقی باشد تا باز شاهد وضع بهتری نسبت به سال گذشته در تهران باشیم.

افتتاح 4 پاسگاه محیط‌بانی در سال جاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه اولویت سوم محیط زیست حفظ زیستگاه‌های ارزشمند استان است، گفت: 4 محیط‌بانی جدید در سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد و بر اساس تعاملات خوبی که با نیروی انتظامی صورت پذیرفته، تعداد زیادی سرباز نیز در امر حفاظت به کمک محیط‌بانان خواهند آمد و در کنار محیط‌بانان خلاء کمبود نیروهای حفاظتی در زیستگاه‌ها جبران خواهد شد.

کلانتری پایش مستمر واحدهای صنعتی را نیز جزو اولویت‌های محیط زیست استان تهران در سال جاری دانست و بیان کرد: موضوع کاهش بوی نامطبوع محور تهران- قم به طور مستمر در دستور کار محیط زیست استان قرار دارد و با توجه به اینکه اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته اما چند اقدام مهم مربوط به کانون‌های انتشار بو در این منطقه وجود دارد که باید انجام پذیرد.

وی ادامه داد: این کانون‌ها شامل مرکز دفن پسماند آرادکوه، فاضلاب انسانی شهرهای اسلامشهر، واوان و بهارستان و مجتمع دامپروری 30 هزار رأسی دام گستر است که تاکنون هیچ اقدامی درباره مهار آلودگی انجام نداده و موضوع در دست پیگیری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه برخورد قانونی با متخلفان به ویژه زمین‌خواری، شکار غیرمجاز و تخریب محیط زیست نیز اولویت بعدی محیط زیست استان است، گفت: درباره آلودگی‌های آب هم با توجه به اینکه بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی تکالیفی جهت پیشگیری و ممانعت از آلودگی آب داریم، با هماهنگی بین بخشی که با دستگاه‌های مربوطه انجام شده امیدواریم اقدامات خوبی در این زمینه انجام شود.

کلانتری با بیان اینکه همانند گذشته نیازمند همکاری و همفکری تشکل‌های محیط زیستی استان هستیم، خاطرنشان کرد: حضور، فعالیت و مشارکت همه تشکل‌ها برای ما ارزشمند است و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت زیاد این تشکل‌های مردمی در جهت حفظ محیط زیست استان نهایت بهره را ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار