مبارزه با ملخ صحرایی در ۱۹۵ هکتار از اراضی

بیرجند (پانا) - معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در  195هکتار از اراضی استان عملیات پایش و مبارزه با ملخ های مهاجم صورت گرفته است ، گفت:   از محل اعتبارات ملی ۱۱۵ میلیون تومان برای خرید یک دستگاه سمپاش یو. ال. وی پاش، خرید سم و هزینه تدارکات عملیات پایش و مبارزه به استان تخصیص یافته است.

کد مطلب: ۹۲۰۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مبارزه با ملخ صحرایی در ۱۹۵ هکتار از اراضی

مهدی عصمتی پور معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پس از مشاهده یک مبارزه با ملخ صحرایی در ۱۹۵ هکتار از اراضی دسته ملخ صحرایی در منطقه کهنو شهرستان نهبندان توسط کارشناسان مراقبت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، ستاد پایش ملخ استان تشکیل و عملیات اجرایی مبارزه در کانون آلوده آغاز شد.

وی افزود: با توجه به تخم ریزی آفت، در حال حاضر با خروج تدریجی پوره‌های ملخ مواجه هستیم و از آنجا که آفت دارای مرحله مهاجری بوده و تقریبا می‌تواند با حمله به هر نوع گیاهی از آن تغذیه کرده و خسارت بسیار شدید را وارد کند نیاز به رصد و پایش مستمر این منطقه و سایر مناطق استان است که این امر در اولویت دستور کار شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی استان قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان افزود: در این راستا تاکنون در منطقه مرزی کهنو حدود ۶۰ هکتار با ملخ بالغ و ۱۳۵ هکتار با پوره‌ها مبارزه انجام شده است و همچنان عملیات پایش و مبارزه ادامه دارد.

عصمتی پور گفت: از محل اعتبارات ملی ۱۱۵ میلیون تومان برای خرید یک دستگاه سمپاش یو. ال. وی پاش، خرید سم و هزینه تدارکات عملیات پایش و مبارزه به استان تخصیص یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار