مدیرکل آموزش و پرورش استان:

بیش از ۳۰ درصد مدارس آذربایجان غربی خیرساز است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز همواره در رشد و شکوفایی نظام تعلیم و تربیت کشور نقش آفرین بوده اند؛ گفت: بیش از ۳۰ درصد مدارس استان را خیرین مدرسه ساز احداث کرده اند.

کد مطلب: ۹۲۰۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۳۰ درصد مدارس آذربایجان غربی خیرساز است

جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان بوکان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان در محل سالن سیمرغ این شهرستان برگزار شد.

ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم اظهار داشت: اقدامات بسیار ارزشمندی پس از انقلاب در حوزه آموزش و پرورش صورت گرفته است که نتیجه آن افزایش نرخ باسوادی استان از 37 درصد به بیش از 91 درصد می باشد.

محمدی بیان کرد: 3360 پروژه از ابتدای انقلاب تحویل آموزش و پرورش شده است که 16هزار و 500 کلاس درس از جمله آنها می باشد.

وی با بیان اینکه هزار کلاس درس در سال ۹۷تحویل آموزش و پرورش استان شده است؛ افزود: بیش از ۳۰درصد مدارس استان را خیرین مدرسه ساز احداث کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: برای رسیدن به میانگین کشوری شاخص تراکم دانش آموز در کلاس بیش از ۴هزار و 500 کلاس جدید نیاز داریم.

وی افزود: دولت به تنهایی توان رفع معضل کمبود فضاهای آموزشی را ندارد و نیازمند مشارکت خیرین مدرسه ساز هستیم.

این مقام مسئول گفت: از تعداد حدود پنج هزار مدرسه استان، تعداد ۳هزار و ۲۰۰مدرسه در مناطق روستایی واقع شده است که نشان دهنده پراکندگی جمعیت استان می باشد.

آیدین رحمانی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان نیز در این مراسم اظهار داشت:سرانه فضای آموزشی در شهرستان بوکان ۳.۴۵متر مربع برای هر دانش آموز است که از میانگین استانی پایین تر است لذا نیازمند مشارکت و همت همه جانبه دولت و خیرین مدرسه ساز هستیم.

وی با بیان اینکه ۲۱پروژه آموزشی در حال ساخت در شهرستان بوکان داریم؛ گفت: با اقدامات صورت گرفته، امیداوارم طی دو سال آینده تمامی مدارس کانکسی استان برچیده شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ۲۸خرداد ماه جشنواره خیرین مدرسه ساز استان با حضور استاندار آذربایجان غربی در ارومیه برگزار می شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان ادامه داد: صددرصد تعهدات جشنواره خیرین مدرسه ساز استان در سال گذشته تحقق یافته است.

در پایان این مراسم از خیرین مدرسه ساز و مسئولان فعال در این حوزه تقدیر شد.

همچنین مدیر کل آموزش و پرورش استان در سفر به شهرستان بوکان از حوزه تصحیح امتحانات نهایی خردادماه این شهرستان بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار