مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

برگزاری نخستین المپیاد شایستگی محور ویژه هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای سراسر کشور به میزبانی مشهد مقدس

مشهد (پانا) - نخستین المپیاد شایستگی محور ویژه هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای سراسر کشور در روزهای 27 لغایت 29 خردادماه 98 به میزبانی مشهد مقدس برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۲۰۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین المپیاد شایستگی محور ویژه هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای سراسر کشور به میزبانی مشهد مقدس

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان گفت: رویکرد نوین آموزش های فنی و حرفه ای براساس اسناد فرادستی تربیت هنرجویان براساس شایستگی است؛ به تبع آن ارزشیابی که از ایشان صورت گیرد باید مبتنی بر شایستگی باشد. وزارت آموزش و پرورش به لحاظ مسئولیت ارائه آموزش های رسمی، در راستای ارتقای سطح کیفی آموزش های تخصصی و ارزیابی کیفیت این آموزش ها و نیز ایجاد انگیزه لازم برای جذب و هدایت استعدادها، خلاقیت ها و توانمندی های هنرجویان در یک رقابت سالم و سازنده، اقدام به برگزاری نخستین المپیاد شایستگی محور در سه سطح هنرستان، استان و در نهایت کشور کرده است.

وی افزود: این المپیاد همزمان با استقرار کامل نظام نوین آموزشی (3-3-3-3) در پایه دوازدهم هنرستان های شاخه فنی و حرفه ای کشور برای نخستین بار و به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

خدابنده تصریح کرد: برگزاری این المپیاد در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال "رونق تولید" نامگذاری گردیده است، برای دستگاه تعلیم و تربیت بسیار مهم و ارزشمند بوده و یقیناً در آینده اثرات و نتایج آن را در آموزش و پرورش کشور و از طریق ایجاد اشتغال پایدار، رونق تولید و در نهایت توسعه اقتصادی خواهیم دید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه مواردی از جمله ترویج و ایجاد نگرش حرفه ای در سطح ملی، سنجش میزان کیفیت آموزش های تخصصی ارائه شده در سه سطح هنرستان، استان و کشور، توسعه و تعالی رشته های مختلف شاخه فنی و حرفه ای، توانمندسازی و مشارکت هنرجویان در سطوح مختلف، تقویت شوق یادگیری و یاددهی برای تعالی هنرجویان و هنرآموزان، آگاهی و شناخت جامعه در خصوص ظرفیت معرفی رشته های موجود در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای برای جذب هنرجویان دانش آموخته هنرستان ها در مشاغل مرتبط را از مهمترین اهداف برگزاری این المپیاد برشمرد.

وی اظهار کرد: المپیاد شایستگی محور با رویکرد شایستگی های فنی و غیرفنی شامل اخلاق حرفه ای، الزامات محیط کار، نوآوری و کارآفرینی، مدیریت تولید و کاربرد فناوری های نوین در هشت رشته حسابداری، تاسیسات مکانیکی، مکانیک خودرو، امور زراعی، صنایع غذایی، صنایع فلزی، تربیت بدنی و ساختمان انجام می شود.

خدابنده خاطرنشان کرد: در مرحله هنرستانی این المپیاد تعداد هشت هزار و 172 هنرجو در سراسر کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند که به تفکیک از این تعداد، پنج هزار و 254 هنرجوی پسر و دو هزار و 918 هنرجوی دختر در این رویداد بزرگ شرکت داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: پس از برگزاری آزمون سنجش عملکردی در شهرستان ها تعداد دو هزار و 226 هنرجو به مرحله منطقه ای راه یافتند که پس از برگزاری آزمون برای مشخص شدن افراد شایسته در هر رشته تعداد دو هزار و 60 نفر به مرحله فعالیت کارگاهی استانی راه یافتند و در نهایت هشت نماینده استان ها در هر یک از رشته های مذکور برای رقابت در مرحله کشوری مشخص شدند.

وی در پایان گفت: مرحله کشوری این المپیاد در روزهای 27 لغایت 29 خردادماه 98 به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در شهر مشهد مقدس انجام خواهد شد و 219 هنرجوی دختر و پسر از 32 استان کشور طی دو روز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و در پایان نفرات برتر کشوری در هر عنوان آزمون شایستگی محور معرفی خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار