مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در همایش نو معلمان؛

تعلیم و تربیت نباید تنها در آموزش علم و فناوری متمرکز شود

قزوین (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش قزوین گفت: اگر تعلیم و تربیت تنها در آموزش علم و فناوری متمرکز نباشد و سایر ابعاد تربیتی هم مورد توجه قرار گیرد، پیشرفت و موفقیت کشور در همه ابعاد به دست می آید.

کد مطلب: ۹۲۰۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تعلیم و تربیت نباید تنها در آموزش علم و فناوری متمرکز شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ، خیرالله رحمانی در همایش نو معلمان که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد ، افزود: اگر آموزش‌های امروز ما موجب خوب زیستن فرزندان ما شود، می‌توان مدعی این شد که این آموزش‌ها موثر بوده است.

وی اظهار داشت: به علت محدودیت در فضای آموزشی نمی‌توان همه ابعاد تربیتی را در نظر بگیریم و در بسیاری از مدارس تربیت، تربیت تک بعدی است و فقط روی بعد علمی و فناورانه متمرکز شده ایم.

رحمانی گفت: برای کاهش آمار ناهنجاری‌های اجتماعی، باید مدارسی ایجاد شود که به تمام ابعاد تربیتی توجه شود و به معلمانی با عنوان عناصر اصلی تربیتی نیازمندیم.

وی ادامه داد: امروز در کنار فعالیت‌های علمی و فناورانه، نتوانسته ایم به امور دینی و مذهبی بپردازیم بی اخلاقی و بی اعتقادی موجب ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش گفت: در مدارس دانش آموزان دختر از فقر حرکتی رنج می‌برند و باید فضایی ایجاد کرد تا به تربیت بدنی توجه شود.

رحمانی اظهار داشت: برای اینکه موفق شویم سند تحول بنیادین محقق شود باید در شش ساعت مدرسه برنامه‌های تربیتی مناسبی را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در استان ۱۶ هزار معلم و عنصر تربیتی داریم گفت: با وجود این عناصر تربیتی می‌توان موفقیت دانش آموزان را در آینده شاهد باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد تومان از کمک خیرین مدرسه ساز جذب شده است گفت: سرانه آموزشی استاندارد ۸ متر و ۳۹ صدم است در حالیکه این سرانه در استان ۵ متر و ۴۰ صدم است.

وی با باین اینکه از ظرفیت ۲ هزار ۵۰۰ نفر نیرو‌های رسمی به صورت اضافه کار استفاده می‌شود گفت: پرداخت‌ها به موقع نیست که تلاش می‌کنتیم شرایطی مهیا شود که اضافه کار‌ها در کنار حقوق پرداخت شود.

مدیرکل اموزش و پرورش گفت: تنها استانی هستیم که حق التدریس فروردین را کامل پرداخت کرده ایم.

طاهر خانی معاون آموزش ابتدایی اداره کل اموزش و پرورش استان هم در این همایش گفت: اگر به دنبال تحول هستیم باید به نیروی انسانی توجه شود.

وی با بیان اینکه باید به دانش اموزان احترام گذاشت گفت: باید اجازه دهیم آن‌ها خود محتوا را انتخاب کنند.

طاهر خانی گفت: معلمان علاوه بر آموزش باید به مهارت‌های زندگی دانش آموزان توجه کنند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار