در گفت و گو با پانا

معلم نمونه استان آذربایجان شرقی: پرداخت به موقع مطالبات یک اصل در تکریم معلمان است

تبریز ( پانا ) - معلم نمونه استان آذربایجان شرقی که نزدیک 24 سال است آموزگار دانش آموزان استثنایی است خواستار پرداخت به موقع حقوق، مزایا و مطالبات بعنوان یک اصل مهم در مسیرحفظ شان و جایگاه معلمان شد.

کد مطلب: ۹۲۰۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
معلم نمونه استان آذربایجان شرقی: پرداخت به موقع مطالبات یک اصل در تکریم معلمان است

صمد قصابی دارای مدرک دکتری تخصصی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی 45 ساله بوده و با 30 سال سابقه کاری دارای دو فرزند پسر است. او می گوید: « یکی از فرزندانم در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه (سراسری) رشته پرتوشناسی تحصیل می کند و دیگری در پایه سوم ابتدایی و ارتباط بنده با فرزندان عالی بوده و هیچ مشکلی از لحاظ تربیتی ندارم» .

وی در ادامه ی گفت و گو در خصوص سابقه شغلی خود گفت: « در سال ۱۳۷۲ در تربیت معلم شهید بهشتی تهران در رشته اختلالات رفتاری پذیرفته شدم و از مهر سال ۷۴ در مدرسه استثنایی احیای مرند شروع به کار کردم. در سال ۷۵ به تبریز منتقل شده و مسئول شبانه روزی مدارس استثنایی استان شدم. در سال ۷۹ به اداره آموزش و پرورش استثنایی استان منتقل و در پست های مختلف مشغول به کار شدم و از سال ۹۵ در پست معاونت آموزش و پرورش استثنایی استان مشغول به خدمت هستم» .

قصابی در ادامه یاداور شد: « علاقه بنده به رشته کودکان استثنایی و ارائه خدمت به این عزیزان باعث شد با توجه به درخواست های مکرر برای انتقال به سایر بخش ها، با این امر مخالفت کرده و از اول استخدام در خدمت این بهشتیان روی زمین باشم».

وی که از خاطره تلخ تصادف معلمان استثنایی تهران در عزیمت به مسابقات کشوری در یاسوج ابراز تاسف می کند، ادامه می دهد: « یاد دادن، حرف زدن و برقراری ارتباط اجتماعی به کودکی که نمی شنود و نمی تواند حرف بزند بهترین حس را به انسان می‌دهد».

این معلم نمونه استانی اذعان می کند که در طول تحصیلات مدرسه ای و دانشگاهی خود همیشه شاگرد اول بوده و معتقد است: تکریم ارباب رجوع، ارائه راهکارهای صحیح و علمی به والدین، ارائه مقالات پژوهشی گوناگون در خصوص کودکان استثنایی و احساس مسئولیت و تعهد کاری وی را بعنوان یک معلم نمونه معرفی کرده است.

قصابی که عنوان می کند: « در اوایل هیچ علاقه ای به شغل معلمی نداشتم و در رشته مهندسی شیمی دانشگاه شیراز مشغول به تحصیل شده است سپس در رشته اختلالات رفتاری نیمه متمرکز پذیرفته شدم و به تهران انتقال یافته است».

بعد از مدتی کار با این رشته متوجه شدم که یک رشته تخصصی بوده و بهترین محل برای ارائه خدمات به افراد نیازمند کمک است و به مرور زمان علاقه مند شدم.

وی از ادامه برنامه خود برای خدمت به دانش آموزان استثنایی صحبت می کند و ادامه می دهد: بیشترین مطالعه ی روزانه من در حوزه تخصص روانشناسی و کودکان استثنایی است و در آینده نزدیک در کلینیک های تخصصی برای ارائه خدمت به این دانش‌آموزان خواهم بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار