فائو اعلام کرد:

حمله ملخ‌ها به ایران عمدی نبود، اما کشورهای عربی کم‌کاری کردند

تهران (پانا) ـ براساس اعلام نماینده فائو، عربستان در سطح 150 هزار هکتار با ملخ های صحرایی مبارزه انجام داده، اما ایران بیش از 450 هزار هکتار مبارزه داشته است و پیش‌بینی می‌شود تا شهریور ماه این رقم به 700 هزار هکتار برسد که این امر نشان‌دهنده کم‌کاری عربستان، امارات، قطر، عمان و یمن است.

کد مطلب: ۹۲۰۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
حمله ملخ‌ها به ایران عمدی نبود، اما کشورهای عربی کم‌کاری کردند

به گزارش انتخاب، سخنگوی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه فائو احتمال عمدی بودن حمله ملخ‌های مهاجر به ایران را رد کرد گفت:کشورهای عربی همسایه از جمله عربستان و امارات مبازراتی برای مقابله با این آفت داشته‌اند اما این اقدامات کافی نبوده است.
رضا میر، در این خصوص اظهار کرد:طی روزهای آینده دسته‌های جدید ملخ از عربستان، عمان، قطر، امارات و یمن به ایران وارد می‌شوند و علاوه مبارزه با گروه‌هایی که در داخل کشورمان از تخم بیرون می‌آیند باید با ملخ‌های جدیدالورود نیز مبارزه کنیم.

او تاکید کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های فائو کشور ما دو تا سه سال دیگر نیاز به مبارزه مستمر با ملخ‌های صحرایی دارد اما هر چه کشورهای همسایه در مبارزه با این آفت‌های همکاری بیشتری داشته باشند سطح مورد نیاز برای مبارزه کمتر خواهد بود.

میر با بیان اینکه کشورهای همسایه می‌توانستند مبارزه بهتری با ملخ‌های مهاجر داشته باشند گفت:حدود 22 تا 23 درصد محصولات کشاورزی ما در جنوب کشور تولید می‌شود، اما عربستان در این‌زمینه چیزی برای از دست‌دادن ندارد.

دسته‌های جدید ملخ مهاجر بعد از استراحت 2 روزه در ایران به هند و پاکستان می‌روند

او اظهار کرد:دسته‌های ملخی که در روزهای آینده وارد کشورمان می‌شوند با توجه‌به وزش‌باد و شرایط آب و هوایی موجود بعد از یک استراحت 2 تا 3 روزه به‌سمت هند و پاکستان پرواز و از ایران عبور می‌کنند؛ ورود دسته‌های جدید ملخ خطر زیادی برای کشورمان ندارند. زیرا از کشور ما عبور می‌کنند و اقدام به‌سکونت، تخمگذاری و تغذیه نمی‌کنند.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات گفت:در صورتی‌که در هند و پاکستان نیز مبارزه به‌شکل خوبی صورت نگیرد، ملخ‌ها دوباره در بهمن ماه به کشورمان باز می‌گردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار