هشتمین جشنواره دست سازه‌های کمک آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه استان کردستان برگزارشد

سنندج(پانا) - رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: در راستای غنای برنامه درسی و تعمیق یادگیری، هشتمین جشنواره دست سازه های کمک آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه استان برگزارشد.

کد مطلب: ۹۲۰۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
هشتمین جشنواره دست سازه‌های کمک آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه استان کردستان برگزارشد

خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اعلام این مطلب گفت: با هدف بهره مندی از خلاقیت معلمان مدارس با نیازهای ویژه استان و ارتقای مهارت های دست ورزی آنان، جشنواره ساخت وسایل کمک آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه با محوریت تمامی دروس برگزار شد.

رنجبر گفت: به منظور ترغیب بیشتر معلمان به استفاده از وسایل کمک آموزشی و تجهیز کلاس های درسی با دست سازهای آموزشی این جشنواره در گروه های دانش آموزی دارای آسیب شنوایی ،دارای آسیب بینایی ،چند معلولیتی وبا نیاز ویژه ذهنی با شرکت 120 نفر از معلمان شاغل در پایه های مختلف تحصیلی 39 مدرسه مستقل و ضمیمه شهری وروستایی 10 شهرستان در سطح استان برگزار شد.

وی در ادامه افزود :با اولویت کمک به شکوفایی ذهنی دانش آموزان ،نوآوری ،تسهیل یادگیری ،تقویت قدرت اندیشه واستدلال در بین دانش آموزان با نیازهای ویژه از بین طرح های ارسالی به دبیرخانه این جشنواره در اداره آموزش وپرورش استثنایی استان 76 طرح کمک آموزشی منتخب برگزیده وبعد از ارزیابی های تخصصی 10 دست سازه ای کمک آموزشی برتر استان از شهرستان های سنندج (6 طرح )، سقز (2 طرح ) ،بیجار ودهگلان معرفی شدند .

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با تأکید بر اهمیت کاربرد دست سازه های وابزارهای آموزشی در جهت بهبود روند آموزشی تصریح کرد :استفاده از خلاقیت و ابتکار معلمان ،بستر سازی برای شناسایی معلمان توانمند ، تشویق معلمان به گسترش مهارت های دست ورزی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره در بین معلمان مدارس با نیازهای ویژه استان می باشد.

رنجبر گفت :دست سازه ها که آموزش را از حالت ذهنی وانتزاعی خارج ساخته وباعث عینی شدن آموزش ها وپایداری یادگیری می شوند نقش غیر قابل انکاری بر کلیه ی وجوه یادگیری دارند که می توانند بسیار از کاستی های آموزش را در سطح مدارس پوشش داده وباعث تعمیق یادگیری وتبدیل دانش آموزان به یادگیرندگان مادام العمر شوند .

وی در ادامه خاطر نشان کرد :برگزاری همایش ها و جشنواره ها در ترویج استفاده از دست سازه ها نقش ارزشمندی دارد که با توجه به ارزش این فعالیت ها دربهبود فرآیند یادگیری لازم است با تداوم آنها به نهادینه شدن اخلاق استفاده از دست سازه ها اقدام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار