فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها: وقوع ۱۵ فقره آتش‌سوزی در مراتع طی هفته گذشته

تهران (پانا) ـ برخی آتش‌سوزی‌ها به‌دلیل اهمال و کم‌توجهی هموطنان اتفاق می‌افتد،با وجود اینکه در بیشه‌زارها و مناطق‌جنگلی روشن‌کردن آتش ممنوع است، اما بازهم به انجام این‌کار مبادرت کرده و گاه این آتش‌ها نیمه‌خاموش رها می‌شوند و با اندک بادی حریق صورت می‌گیرد.فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها در خصوص آتش سوزی های هفته گذشته آماری اعلام کرده است.

کد مطلب: ۹۲۰۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها: وقوع ۱۵ فقره آتش‌سوزی در مراتع طی هفته گذشته

به گزارش ایلنا، سرهنگ علی عباس‌‌نژاد درباره وقوع آتش‌سوزی‌های اخیر در مراتع و جنگل‌ها گفت:در طول هفته گذشته در حدود ۱۵ فقره آتش‌سوزی در سطح کشور داشتیم، البته بیشتر این آتش‌سوزی‌ها در مراتع اتفاق افتاده است.

او با بیان اینکه آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های انبوه شمال کشور نداشتیم، ادامه داد: بیشتر آتش‌سوزی‌ها در استان‌های مرکزی، قم، فارس بوده است که در استان فارس ۴ مورد آتش‌سوزی اتفاق افتاده است. همچنین بیشترین آتش‌سوزی‌ها در مناطق مرتعی و جنگل‌های غیرانبوه شهرستان بهبهان در استان خوزستان بوده است.

فرمانده یگان‌حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه همه آتش‌سوزی‌ها مهار شده است، تصریح کرد:تنها یک‌فقره آتش‌سوزی در شهرستان دشتی در استان بوشهر در حال‌حاضر گزارش شده است که برای اطفای آن با بالگرد هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

عباس‌نژاد خاطرنشان کرد:در مناطق حفاظت‌شده محیط‌زیست نیز یک ‌فقره آتش‌سوزی در گچساران گزارش شده است که محیط‌بانان و نیروهای محلی در حال اطفاء این حریق نیز هستند.

او با بیان اینکه احتمال بروز حریق در روزهای آینده با توجه به گرم‌شدن هوا وجود دارد، ادامه داد: باتوجه به گرم‌شدن هوا ما از مردم تقاضا داریم تا همکاری لازم را برای حفظ طبیعت با ما داشته باشند.

فرمانده یگان‌حفاظت سازمان جنگل‌ها، درباره وقوع آتش‌سوزی‌های عمدی خاطرنشان کرد: دو مورد آتش‌سوزی عمدی در استان فارس گزارش شده است که پیگیر این موضوع از طریق مقامات قضایی هستیم تا برخورد قاطع با این افراد صورت گیرد.

او درباره تجهیزات اطفاء‌حریق در مراتع و جنگل‌ها گفت: در سال‌گذشته تجهیزات مناسبی برای اطفاء‌حریق خریداری شده و به استان‌ها ارسال شده است و مشکلات ما در حوزه تجهیزات نسبت‌به گذشته کمتر شده است، البته درخصوص بالگرد نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده است، البته کمک‌های مردمی درخصوص اطفاءحریق بسیار موثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار