17 گونه حیات وحش آذربایجان غربی در معرض انقراض قرار دارد

ارومیه(پانا)- رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: هم اکنون ۱۷ گونه حیات وحش استان در معرض خطر انقراض قرار دارد.

کد مطلب: ۹۱۹۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد
17 گونه حیات وحش آذربایجان غربی در معرض انقراض قرار دارد

امید یوسفی بر اساس بررسی های صورت گرفته ۱۷ گونه پستانداران استان در معرض خطر انقراض و آسیب قرار دارند افزود: پلنگ، دوپای فرات، قوچ و میش ارمنی، سه گونه ازهامسترها، گوزن زرد ایرانی، پنج گونه از خفاش ها، سیاه گوش، کل و بز، گربه گوش، شنگ، سنجاقک دم موشی از جمله این گونه ها هستند.

وی با اشاره به لیست دوزیستان و خزندگان در معرض آسیب استان ادامه داد: سمندر آذربایجانی، لاک پشت مهمیزدار و افعی البرزی در استان نیز در لیست گونه های در معرض خطر و آسیب قرار گرفته اند.

یوسفی با اشاره به تهدید خطر آسیب و انقراض ۱۸ گونه پرنده در استان گفت: عروس غاز، اردک بلوطی، غاز پیشانی سفید کوچک، کورکور حنایی، اردک سر سفید، گیلانشاه دم سیاه، عقاب تالابی، دلیچه کوچک، باکلان کوچ، عقاب شاهی، دال سیاه، شاهین پاسرخ، میش مرغ از جمله مهمترین گونه های پرندگان درمعرض خطر انقراض وآسیب در این استان هستند.

وی با اشاره به بارشهای مناسب بهاره و بهبود شرایط زیست مناطق زیستی گونه های مختلف حیات وحش در استان گفت: امسال سرشماری گوزن زرد ایرانی در جزایر دریاچه ارومیه اجرایی می شود که بر اساس آن برنامه ریزی های برای حفاظت از این گونه باارزش صورت می گیرد.

یوسفی با اشاره به بهبود تالاب ها و زیستگاه های آبی استان نیز اظهارداشت: در سال‌های گذشته با بهبود وضعیت دریاچه ارومیه شاهد حضور ۳۵ هزار بال فلامینگو در دریاچه بودیم که امسال این تعداد به ۴۵ هزار بال تخمین زده می شود.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی ۳۰ تالاب ملی و بین‌المللی را در خود جای داده است که از این تعداد پنج تالاب در ردیف تالاب‌های بین‌المللی قرار دارند یادآور شد: امسال به دلیل بهبود شرایط زیستی منابع آبی استان شاهد افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی جمعیت پرندگان در استان خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار