شرایط وضوابط ثبت نام پایه اولی ها اعلام شد

زاهدان (پانا) - دبیرستاد نظارت و صیانت از حقوق والدین و دانش آموزان از آغاز ثبت نام دانش آموزان پایه اول در تمامی مدارس سطح استان از 7خردادماه 98 با رعایت شرایط سنی کودکان(متولد نیمه اول سال 92) و قبل از آن به شرط آن که سن از حداکثر سن مقرر در آیین نامه اجرایی مدارس بیشتر نباشد، خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۹۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
شرایط وضوابط ثبت نام پایه اولی ها اعلام شد

به گزارش خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان، مریم سرابندی اظهار کرد: حداکثر سن ثبت نام در پایه اول مطابق با آیین نامه اجرایی مدارس در مناطق شهری 9 سال تمام و در مناطق روستایی و عشایری 11 سال تمام می باشد و حداکثر سن در دوره ابتدایی در مناطق شهری 15 سال تمام و در مناطق روستایی و عشایری نیز 17 سال تمام خواهد بود.

او ادامه داد: ملاک تعیین شهر و روستا برای رعایت حداکثر سن مجاز ثبت نام، تقسیمات کشوری خواهد بود و چنانچه برخی از روستاها در طول سال تحصیلی به محدوده شهری منضم شوند ادامه تحصیل دانش آموزان آن مناطق تا پایان آن سال تحصیلی مطابق شرایط سنی روستا خواهد بود و چنانچه دانش آموزان مدارس روستایی و عشایری در حین سال تحصیلی به مدارس شهری انتقال یابند تا پایان سال تحصیلی تابع شرایط سنی مناطق روستایی و عشایری خواهند بود.

او افزود: نوآموزان 5 سال تمام به صورت سیستمی ( سامانه سناد ) در مراکز پیش دبستانی دولتی و غیر دولتی ثبت نام خواهند شد.

دبیرستاد نظارت و صیانت از حقوق والدین و دانش آموزان خاطرنشان کرد: طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان از دهه سوم خرداد ماه 98 لغایت 30/6/98 در41 پایگاه شهرستان ها و مناطق این استان به صورت ثابت و سیار برای مناطق عشایری و مرزی به منظور رفاه حال فرزندان عزیز با شرایط ذیل اجرا خواهد شد و در شهرستان ها و مناطقی که فاقد پایگاه سنجش می باشند معاینات غربالگری با هماهنگی مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت روستایی انجام پذیرد.

او تصریح کرد: مدارک مورد نیاز برای طرح سنجش و ثبت نام در پایه اول، اصل شناسنامه دانش آموز و والدین، 2 قطعه عکس، نوبت دهی سنجش دانش آموز از طریق سامانه سناد توسط مدیر مدرسه و کارت واکسیناسیون می باشد و مبلغ مصوب برای ارائه خدمات سنجش 300 هزار ریال تعیین گردیده است.

دبیرستاد نظارت وصیانت از حقوق والدین و دانش آموزان خاطرنشان کرد: ثبت نام از دانش آموزان با رعایت محدوده جغرافیایی سکونت و یا محل کار والدین و کروکی تعیین شده از سوی ستاد ثبت نام اداره صورت می پذیرد. ایشان درخصوص لباس فرم اظهار نمودند؛ لباس فرم اجباری نبوده و با رعایت همه جوانب برنامه ریزی برای رعایت حال خانواده های کم بضاعت حتماً مد نظر باشد و در یافت هر گونه وجه بجز( هزینه بیمه ، هزینه طرح سنجش و شهریه درمدارس خاص و غیردولتی ) و اخذ هر گونه تعهد در فصل ثبت نام ممنوع می باشد. ضمناً اطلاعیه مربوط به مبالغ دریافتی مجاز و شماره حساب مدرسه می بایست در معرض دید اولیاء و مراجعین نصب گردد.

دبیر ستاد نظارت و صیانت از حقوق والدین و دانش آموزان استان خاطر نشان کرد: در راستای حذف استرس از کودکان و دانش آموزان ابتدایی در هیچ مدرسه ابتدایی دولتی و غیر دولتی برای ثبت نام آزمون برگزار نخواهد شد و در صورت مشاهده برابر ضوابط و مقررات برخورد لازم صورت خواهد پذیرفت.

سرابندی ادامه داد: برای تکریم و رضایت ارباب رجوع سامانه پیامکی 1000100049 راه اندازی شده که والدین انتقادات و پیشنهادات خود را برای اقدام به این شماره ارسال نمایند

او در پایان تصریح کرد: خانواده های محترم دانش آموزان هیچگونه دغدغه ای نسبت به ثبت نام فرزندانشان در مدارس استان نداشته باشند چرا که تمهیدات لازم و ظرفیت سنجی در مدارس برای ثبت نام همه دانش آموزان انجام گرفته و در این خصوص جای هیچ گونه نگرانی نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار