بهارستان در هفته جاری؛ مجازات اسیدپاشان، یک گام تا پایان، سلطانی‌فر، یک گام تا استیضاح

تهران (پانا) - طرح تشدید مجازات مرتکبان اسیدپاشی در هفته جاری آخرین بررسی‌های خود را در حالی پشت سر می‌گذارد که وزیر ورزش و جوانان تنها یک گام تا اعلام وصول استیضاح خود فاصله دارد.

کد مطلب: ۹۱۹۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
بهارستان در هفته جاری؛ مجازات اسیدپاشان، یک گام تا پایان، سلطانی‌فر، یک گام تا استیضاح

مجلس شورای اسلامی در هفته جاری بعد از یک هفته تعطیلی در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه در یک شیفت و روز دوشنبه در دو شیفت کاری جلسات علنی خود را در حالی از سر می‌گیرد که عملا مهمترین دستور کار هفته جاری وکلای ملت به بررسی سوال مصطفی کواکبیان نماینده تهران، عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و علی قربانی، نماینده آستارا از محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی اختصاص دارد.

البته در این بین و براساس اظهارات پیشین اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، طرح استیضاح مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان نیز در جلسه علنی روز یکشنبه در صورتی که تعداد امضاها در تعطیلات اخیر کاهش نیافته باشد، اعلام وصول خواهد شد تا او در 10 روز آینده بعد از اعلام وصول برای دفاع دوباره از خود در بهارستان حاضر شود.

نمایندگان مجلس همچنین قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی در مورد عملکرد ایالات متحده آمریکا در حوزه حقوق بشر در سال ۹۷، گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد عملکرد دولت در اجرای ماده ۲۲ قانون برنامه ششم درباره بهبود وضعیت ایران در شاخص‌های محیط کسب و کار و گزارش اقدامات نظارتی مجلس در اجلاسیه سوم دوره دهم را در دستور کار خود دارند.

ادامه بررسی طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن و رسیدگی به لوایح موافقت‌نامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا کشورهای عضو، موافقت‌نامه همکاری و کمک متقابل اداری در موضوعات گمرکی بین ایران و ویتنام، اصلاح بند ۳ ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم، موافقت‌نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و عراق، اهداف و وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان و موافقت‌نامه بین ایران و فنلاند در باره کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی در دستور مجلس قرار گرفته است.

بررسی لوایح اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش، موافقت‌نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و مجارستان، حمایت از محیط‌بان و جنگل‌بانان، موافقت‌نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و چک، عضویت ایران در برنامه اندازه‌شناسی آسیا و اقیانوسیه و کمک به سازماندهی پسماندهای عادی با اولویت‌های استان‌های ساحلی و کلان شهرها با مشارکت بخش غیردولتی از دیگر موارد کاری مجلس است.

متن کامل دستور کار هفته جاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی را «اینجا» بخوانید.

اهم دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز به شرح زیر است:

کمیسیون آموزش و تحقیقات

ارائه گزارش مرکز پژوهش‌ها در مورد کنکور سراسری با حضور مسئولان مربوطه از وزارت‌خانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش.

بررسی طرح مدیریت تعارض منافع.

بررسی لایحه مشارکت عمومی-خصوصی.

کمیسیون اجتماعی

بررسی تعیین تکلیف تمدید تاریخ انتقال سوابق بازنشستگی فرهنگیان از صندوق بازنشستگی کشوری به تأمین اجتماعی با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش و سرپرست سازمان تأمین اجتماعی.

بررسی طرح الحاق یک بند به ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری.

کمیسیون اقتصادی

ادامه بررسی شور دوم لایحه مالیات بر ارزش افزوده.

جلسه هیأت رئیسه کمیسیون در مورد نحوه رسیدگی به طرح‌ها و لوایح موجود در کمیسیون.

برگزاری انتخابات هیأت رئیسه اجلاسیه چهارم کمیسیون اقتصادی (در اجرای ماده ۶۰ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی).

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

مروری بر آخرین اخبار و تحولات با حضور مسئولان ذی‌ربط.

بررسی آخرین طرح‌های ارجاعی به کمیسیون.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

انتخاب هیات رئیسه کمیسیون برای اجلاسیه چهارم.

ادامه رسیدگی به لایحه مشارکت عمومی- خصوصی.

حضور محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت رسیدگی به سوال هاجر چنارانی، نماینده نیشابور و فیروزه.

ادامه رسیدگی به درخواست عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت انجام تحقیق و تفحص از عملکرد دیوان محاسبات.

کمیسیون بهداشت و درمان

نشست مشترک اعضا کمیسیون با ریاست و معاونان سازمان صدا و سیما در محل سازمان.

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها

برگزاری انتخابات اعضای هیأت رئیسه کمیسیون برای اجلاسیه چهارم دوره دهم مجلس شورای اسلامی.

بررسی ایرادات شورای نگهبان در مورد طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور نماینده شورای نگهبان و مسئولان وزارت کشور، وزارت اطلاعات، مرکز پژوهش‌ها و مرکز تحقیقات اسلامی قم مجلس شواری اسلامی.

کمیسیون صنایع و معادن

برگزاری انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون برای اجلاسیه چهارم.

بررسی یک ماده از طرح ساماندهی صنعت خودرو.

کمیسیون عمران

برگزاری انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون عمران برای اجلاسیه چهارم مجلس دهم.

نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران با رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور وزرای راه و شهرسازی و کشور، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رئیس کل بانک مرکزی و مدیر عامل بانک مسکن جهت بررسی مشکلات ناشی از رکود بازار مسکن و راهکارهای رونق تولید و عرضه مسکن.

کمیسیون فرهنگی

استماع گزارش رستمی، نماینده رهبر انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها.

ادامه بررسی طرح سازمان نظام روزنامه‌نگاری جمهوری اسلامی ایران.

کمیسیون حقوقی و قضایی

برگزاری انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون.

بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آئین دادرسی کیفری.

بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری.

کمیسیون کشاورزی

بررسی مشکلات توزیع و قیمت گذاری واکسن‌های راهبردی با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی (معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی-سازمان دامپزشکی)، وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان-ستاد تنظیم بازار) اتاق بازگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون ایران و فعالان اتحادیه‌های تعاونی مرغ مادر، گوشتی، تخم‌گذار، زنجیره‌های تولید، انجمن کارخانجات خوارک دام و انجمن واردکنندگان ریزمغزی‌ها.

برگزاری انتخابات اجلاسیه چهارم هیأت رئیسه کمیسیون در اجرای ماده ۶۰ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و مروری بر عملکرد اجلاسیه سوم کمیسیون.

برنامه کاری کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی را «اینجا» بخوانید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار