رییس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرقدس: صنایع دستی کمک بزرگی به اقتصاد،ترویج و توسعه شهرنشینی و فرهنگ ایرانی،اسلام خواهدداشت

شهرقدس (پانا) - رییس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرقدس گفت؛ تحقق شعار رونق تولیدعلاوه بر فعالیت کنندگان عرصه صنایع دستی، بر عهده مسئولین نیز قرار دارد.

کد مطلب: ۹۱۹۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
رییس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرقدس: صنایع دستی کمک بزرگی به اقتصاد،ترویج و توسعه شهرنشینی و فرهنگ ایرانی،اسلام  خواهدداشت

جعفری، رییس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان قدس بمناسبت روز صنایع دستی بیان کرد: انسان نیازمند یک سری ادوات و ابزار برای امرار معاش خویش بوده و از نظر باستان شناسی قدمتی ک برای صنایع دستی قائل هستیم حدود هشت هزار سال پیش است.

اواظهار داشت: در خصوص اهمیت و جایگاه ویژه صنایع دستی میتوان به آیاتی از قرآن و سخن پیامبراکرم (ص)اشاره کرد که میفرمایند،مردان نیک به دوزندگی و زنان نیک به ریسندگی مشغول هستند و اینها برخی از جلوه‌های نمایانگر ارزش صنایع دستی است.

رییس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی شهر قدس گفت: سیاست‌هایی در کشور اندیشه شده که صادرات این صنعت رونق پیداکند. وصنایع دستی کمک بزرگی به اقتصاد،ترویج و توسعه شهرنشینی،ترویج فرهنگ ایرانی،اسلام خواهند داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: نام گزاری امسال بنام رونق تولید در این حوزه وظایف مارا چندین برابر کرده و ما دست یاری به سوی مسئولین دراز میکنیم تا صنایع دستی ازتسهیلات بهره مند شوند، البته حدود دو سال است که ما تسهیلاتی برای فعالان این عرصه دریافت نکرده ایم.

/خبرنگار: معراج محمودی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار