اعضای بدن یک کودک ۷ ساله نهاوندی اهدا شد

تهران (پانا)-رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند از اهدای اعضای بدن کودک ۷ ساله نهاوندی که در یک حادثه دچار مرگ مغزی شده بود، خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۹۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
اعضای بدن یک کودک ۷ ساله نهاوندی اهدا شد

به گزارش مهر، مومنعلی دارابی در این زمینه اظهار کرد: خانواده مرحوم مهدی زندی بافت، بیمار تصادفی ۷ ساله ساکن شهرستان نهاوند تعدادی از اعضای بدن آن مرحوم را اهدا کردند.

او اظهار کرد: اعضای اهدا شده مرحوم شامل کلیه‌ها، کبد و تمام نسوج قابل پیوند این بیمار است که به بانک اهدای اعضا منتقل شده و به بیماران نیازمند پیوند داده می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند با بیان اینکه بر اساس فرموده خداوند در قرآن کریم نجات و جان بخشیدن یک انسان در واقع جان بخشیدن به تمامی انسان‌ها است، تصریح کرد: با اهدای اعضای فرد متوفی به بیماران نیازمند، نامش در اذهان جامعه به نیکی ماندگار خواهد ماند.

او همچنین خاطرنشان کرد: طی هفته‌های گذشته نیز یک خانواده دیگر در شهرستان نهاوند اعضای بدن فرزندشان را اهدا کردند تا به چند بیمار جان دوباره ببخشند.

دارابی خواستار فرهنگ سازی در این زمینه توسط رسانه‌ها شد و گفت: جامعه باید با موضوع پیوند اعضا بیشتر آشنا شود و شبکه بهداشت و درمان در این زمینه می‌تواند به خانواده‌ها مشاوره دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار