معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران: پسماندهای صنعتی چالش مهمی در محیط زیست استان تهران است

ملارد(پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران پسماندهای صنعتی را یکی از چالش‌های زیست محیطی جدی پیش روی استان تهران معرفی کرد.

کد مطلب: ۹۱۹۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران: پسماندهای صنعتی چالش مهمی در محیط زیست استان تهران است

تقی زاده در جلسه مدیریت پسماند ملارد در بخش صفادشت اظهار کرد: در رویکرد جدید استانداری و معاونت عمرانی توسعه پایدار استان تهران و گسترش شرکت‌های مدیریت پسماند در سطح شهرستان‌ها به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی نگاه توسعه محور است.

او افزود: یکی از چالش‌های زیست محیطی جدی پیش روی استان تهران، پسماندهای صنعتی به ویژه ناشی از استقرار صنایع و واحدهای تولیدی یا به عبارتی، شهرک‌های صنعتی بوده و تهران را دچار مشکل کرده است.

تقی‌زاده بیان کرد: دربخش پسماندهای خانگی یا عادی، نیازمند تدوین و ارائه طرح جامع پسماند در استان تهران هستیم و طرح جامع علاوه بر داشتن مزایای اقتصادی، اساسا مانع اقدامات جزیره‌ای و پراکنده در این حوزه می‌شود.

او ادامه داد: زمانی که از درآمد پایدار برای شهرداری‌های استان تهران صحبت می‌کنیم، مدیریت پسماند در کنار صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری، بخشی از همین درآمدهای پایدار را تشکیل می‌دهند و امروزه، مدیریت پسماند در دنیا بخش‌های متعددی که دارد و شامل تفکیک از مبدأ و حمل و زباله سوزی می‌شود که درآمدهای بعضا سرشاری را نصیب شهرداری‌ها می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تاکید کرد: مهمترین مساله برای استانداری در حوزه مدیریت پسماند، توجه به چالش‌های زیست ‌محیطی و مشکلات مربوط به آلایندگی‌های آن است که باید نسبت به رسیدگی به این مهم، عزم جدی داشته باشیم.

/خبرنگار :سیده زهرا صمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار