وزیر امور خارجه ژاپن : توکیو برای کاهش تنش میان تهران و واشنگتن تلاش می کند

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه ژاپن اعلام کرد که کشورش به عنوان دوست جمهوری اسلامی و ایالات متحده، از موقعیت خود برای کاهش تنش‌ها بین تهران و واشنگتن استفاده خواهد کرد.

کد مطلب: ۹۱۹۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
وزیر امور خارجه ژاپن : توکیو برای کاهش تنش میان تهران  و واشنگتن تلاش می کند

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن برای نخستین بار در چهل سال گذشته در حالی بیست‌ودوم خرداد ماه به تهران سفر می‌کند که روابط میان جمهوری اسلامی و ایالات متحده آمریکا بعد از گسترش اقدامات خصمانه کاخ سفید نظیر تروریستی خواندن سپاه پاسداران و تحریم‌های اقتصادی پر فراز و نشیب‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند.

برهمین اساس آنچه رسانه‌های بین‌المللی و برخی مقامات رسمی واشنگتن به علاوه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرده‌اند، سفر آبه به تهران برای میانجی‌گری بین دو کشور و «فراهم کردن مقدمات دیدار مقامات تهران و واشنگتن» است.

براساس آنچه که ایرنا امروز به نقل از تلویزیون NHK ژاپن گزارش کرده، تارو کونو، وزیر امور خارجه ژاپن در همین زمینه در کمیسیون امور خارجه مجلس نمایندگان این کشور توضیحاتی را درباره سفر آبه به تهران ارائه کرده است.

او همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود در این نشست بر دوستی دیرینه کشورش با جمهوری اسلامی تاکید کرده است.

وزیر امور خارجه ژاپن متذکر شد: «ژاپن در مورد مساله مذهب در خاورمیانه بی‌طرف است و هیچگونه مداخله منفی در این منطقه نداشته است.»

کونو بیان کرد: «توکیو می تواند صادقانه با تمام طرف های مرتبط گفت و گو کند و از هیچ تلاشی برای کاهش تنش های منطقه ای از طریق گفت و گو دریغ نخواهد کرد.»

براساس گزارش رسانه‌های ژاپنی، نخست وزیر این کشور در جریان سفر دو روزه خود به جمهوری اسلامی علاوه بر دیدار با حسن روحانی و محمدجواد ظریف، رئیس‌جمهوری و وزیر امور خارجه ایران با آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار