هجوم آفت ملخ به ۱۳ شهرستان فارس

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس: اعتبارات تخصیص یافته کفاف تهیه سم را نمی‌دهد

شیراز(پانا) - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه ملخ‌ها از شبه‌جزیره عربستان به کشور وارد شده‌اند، گفت: این ملخ‌ها به ۱۳ شهرستان استان حمله کرده و موج گسترده هجوم جدید ملخ‌ها در راه است.

کد مطلب: ۹۱۹۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس: اعتبارات تخصیص یافته کفاف تهیه سم را نمی‌دهد

حمید دبیری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه ۱۳ شهرستان فارس درگیر مبارزه با تراکم بالایی از آفت ملخ است، گفت: پیش‌بینی شده هفته آینده دسته‌های بسیار بزرگ ملخ از عربستان به فارس هجوم آورند.

وی افزود: با اضافه شدن شهرستان‌های فراشبند و فیروز آباد به شهرستان‌های مقصد ملخ تا کنون در سطح ۱۶ هزار هکتار از اراضی فارس مبارزه صورت گرفته است.

دبیری امکانات این سازمان برای مبارزه با ملخ‌هایی که از هفته آینده به اراضی فارس هجوم می‌آورند، بسیار کم خواند و گفت: اعتبارات تخصیص یافته حتی کفاف تهیه سم را نمی‌دهد.

به گفته دبیری ۵۰ تا ۷۰ هزار هکتار مبارزه با آفت ملخ در استان فارس پیش‌بینی شده است. وی که امکانات موجود برای مبارزه را حتی در شرایط فعلی نیز ناکافی می‌داند، از تمامی افرادی که سمپاش و تراکتور دارند و نیز ارگان‌هایی که امکانات دارند تقاضای همکاری کرد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس از سمپاشی هوایی در داراب از دیروز خبر داد و گفت: تا کنون آسیب جدى به مزارع و باغات فارس وارد نشده و آسیب به درختان محدود و جزئى بوده است.

دبیری با اشاره به ارائه اطلاعیه حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزى در کمیته بحران استان مبنى بر هجوم تراکم بالایى از ملخ بالدار به فارس، به کشاورزان و باغداران هشدار داد مرتبا باغات و مزارع خود را بررسی کنند تا در صورت نیاز به تهیه سم و سمپاشی بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار