تخلیه سیلاب 76 درصد اراضی کشاورزی سیل زده خوزستان

تهران (پانا) ـ خروج آب از اراضی کشاورزی، مشکل حدود 76 درصد از اراضی کشاورزی حل شده و آب از این اراضی خارج شده است. 

کد مطلب: ۹۱۹۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تخلیه سیلاب 76 درصد اراضی کشاورزی سیل زده خوزستان

به گزارش ایسنا، کیخسرو چنگلوایی در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان که امروز 12 خردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد:درخصوص خروج آب از اراضی کشاورزی، مشکل حدود 76 درصد از اراضی کشاورزی حل‌شده و آب از این اراضی خارج شده است.
او افزود:همچنان در 24 درصد از اراضی کشاورزی استان همچنان شاهد آب‌ماندگی و جریان آب هستیم و این مساله برای کشاورزان این مناطق مشکل‌ساز است. از نظر سطح آبگرفتگی بخش عمده‌ای از آب در دشت آزادگان و سپس در اراضی کشاورزی هویزه و بخش مرکزی اهواز است.
رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان تصریح کرد:بخشی از خروج آب در سطح 120 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به‌صورت ثقلی انجام گرفته اما بخش‌اعظمی از کار خروج آب به‌صورت فیزیکی و با استفاده از بیل‌مکانیکی و سایر ادوات انجام شده است.
چنگلوایی با انتقاد از عملکرد دستگاه‌هایی که به‌عنوان معین باید به‌کمک سازمان جهادکشاورزی می‌آمدند، عنوان کرد:در مناطقی که باید دستگاه‌های معین به‌کمک ما می‌آمدند شاهد حضور خوبی از سوی آن‌ها نبوده‌ایم و در این‌زمینه امیدواریم با توجه‌به حجم عظیم کار این دستگاه‌های معین همکاری بهتری با ما داشته باشند.
او با اشاره به‌وجود آب در اراضی کشاورزی بخش مرکزی اهواز تصریح کرد:در ارتباط با شهرستان اهواز در سطح 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی همچنان شاهد آب‌گرفتگی هستیم و در این‌زمینه اگر آب از مزارع خارج شود، کشاورزان می‌توانند نسبت‌به کشت تابستانه در این مناطق اقدام کنند.
رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت:یک‌هزار و 100 میلیارد تومان نیاز است تا اراضی که در سیلاب دچار آسیب شده‌اند آماده کشت شوند و در این‌زمینه دستگاه‌هایی که معین هستند باید کمک کنند تا مشکلات حل شود و قطعا با کمکی که از سوی آن‌ها انجام خواهد گرفت، هزینه‌ها در این‌خصوص نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
چنگلوایی ادامه داد:تاکنون به 730 پرونده در بحث خسارت‌های سیلاب رسیدگی شده است و به‌محض وصول نقدینگی پرداخت‌های بلاعوض انجام خواهد شد.
او خاطرنشان کرد:حدود 926 میلیارد تومان در بحث تسهیلات بلاعوض برای بخش کشاورزی ابلاغ و حدود 50 درصد از آن تخصیص داده شده است و به‌محض وصول نقدینگی نسبت‌به پرداخت این تسهیلات اقدام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار