مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

در انجام فعالیت‌های طرح اوقات فراغت به دنبال اقدامات صوری نباشید

گرگان (پانا) _ مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: در انجام فعالیت‌های طرح اوقات فراغت به دنبال اقدامات صوری نباشید. بیشترین کلاس های طرح اوقات فراغت متعلق به آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۹۱۹۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
در انجام فعالیت‌های طرح اوقات فراغت به دنبال اقدامات صوری نباشید

به گزارش خبرگزاری پانا ،جلسه ستاد اجرایی افتتاحیه طرح کشوری اوقات فراغت امروز یکشنبه ۱۲ خرداد ماه ۹۸ در سالن کنفرانس اداره کل آموزش و پرورش گلستان برگزار شد.

احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان ضمن تسلیت ارتحال امام خمینی (ره) در این جلسه اظهار کرد: طرح اوقات فراغت یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که در آموزش و پرورش و همچنین دستگاه های دیگر اجرا می گردد که در سال جاری این طرح در آموزش و پرورش به دنبال اهداف مترقی نظیر: ارتقای سطح علمی اعتقادی اجتماعی و مهارتی دانش آموزان، مهارت آموزی، تقویت روحیه خودباوری و مسئولیت پذیری است.

وی با اشاره به سال رونق تولید گفت: برای تحقق شعار محوری سال، طرح فراغت با تأکید بر بحث کارآفرینی و مهارت‌آموزی می‌تواند بستر مناسبی باشد که باید آموزش و پرورش این تناسب به این موضوع در این طرح لحاظ شود.به همین دلیل ضرورت دارد تا سایر حوزه‌های آموزش و پرورش با معاونت پرورشی و فرهنگی همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به لزوم کیفیت بخشی به فعالیت‌ها اظهار داشت: به هیچ عنوان در فعالیت‌ها به دنبال اقدامات صوری نباشید و سعی نمایید تا موازی کاری ها در طرح اوقات فراغت انجام نپذیرد و به همین دلیل ضرورت دارد تا کلیه فعالیت های اوقات فراغت در سامانه طراحی شده و ثبت گردد.

وی با اشاره به نهضت قرآن آموزی گفت: انتظار دارم تا توجه بیشتری به آموزش قرآن و تعمیم آموزش ها به گروه‌های مختلف هدف صورت پذیرد.

سیدخلیل حسینی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت با نگاه به بهبود برنامه ها یکی از سیاست های اصلی ماست و تمام همت ما این است که برنامه های سال جاری غنی‌تر باشد.

وی افتتاحیه طرح اوقات فراغت در شهرستان آق قلا را یک فرصت بسیار مغتنم برای استان به منظور معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گلستان برشمرد و گفت: به احتمال قوی این برنامه در هفته دوم تیر ماه با حضور مقامات کشوری و استانی در شهرستان آق قلا برگزار خواهد شد که ضرورت دارد تا همه بر دستگاه ها در برگزاری این رویداد مهم در کنار آموزش و پرورش باشد.

محمد ضیایی رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش گلستان در ادامه این جلسه گفت: از بین ۲۵ دستگاه اجرایی استان که مجوز ثبت کلاس های طرح اوقات فراغت را در سامانه استانی داشته اند تاکنون یک هزار و 682 کلاس ثبت شده که از این تعداد ۹۵۸ کلاس متعلق به آموزش و پرورش استان است که بیشترین کلاس نیز توسط شهرستان های گرگان، کلاله و بندر ترکمن ثبت گردیده است و بیشترین گرایش مخاطبین نیز به کلاس فرهنگی- ورزشی و سپس مهارتی بوده است.

وی میزان مشارکت دختران را حدود ۶۰ درصد و پسران را ۴۰ درصد ذکر کرد و گفت: بیشترین مخاطب این برنامه ها در سنین ۷ تا ۱۴ سال قرار دارند در ادامه این جلسه راهکارهای برگزاری مطلوب این برنامه کشوری به بحث و بررسی گذاشته شد.

جلسه اوقات فراغت جلسه اوقات فراغت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار