ستاد نظارت بر ثبت نام دانش آموزان استان کردستان برای سال تحصیلی 99-98 تشکیل شد

سنندج(پانا)-رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات آموزش و پرورش کردستان از تشکیل ستاد نظارت بر ثبت نام دانش آموزان استان برای سال تحصیلی 99-98 و آغاز فعالیت ستاد خبر داد .

کد مطلب: ۹۱۹۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
ستاد نظارت بر ثبت نام دانش آموزان استان کردستان برای سال تحصیلی 99-98 تشکیل شد

محمد رضا وینسفهان رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات آموزش و پرورش کردستان صبح امروز با اعلام این خبر گفت:در همین راستا دستورالعمل نظارت بر ثبت نام دانش آموزان با تاکید بر اصل رعایت حقوق ارباب رجوع، والدین و دانش آموزان به واحد های اداری و آموزشی استان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه ستاد استانی نظارت بر ثبت نام دانش آموزان در اداره کل به ریاست مدیر کل آموزش و پرورش استان و دبیری اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات تشکیل و آماده پاسخ گویی به سئوالات، نظرات، پیشنهادات و شکایات والدین محترم می باشد، اظهار داشت: در سطح شهرستانها و مناطق نیز متناظر ستاد استانی، ستاد نظارت بر ثبت نام دانش آموزان در ادارات آموزش و پرورش تشکیل و آماده پاسخ گویی می باشد .

وینسفهان از اعلام مشخصات اعضای ستاد نظارت بر ثبت نام دانش آموزان استان به همراه شماره تلفن تماس به واحد های اداری و آموزشی جهت نصب در معرض دید مراجعین خبر داد و گفت: شماره تلفن 33160210 ستاد استانی نیز آماده پاسخ گویی می باشد .

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات استان با بیان اینکه در همین راستا برنامه نظارت و بارزسی بر فعالیت و اجرای فرآیند ثبت نام با محوریت آیین نامه اجرایی مدارس تدوین شده است، اظهار داشت: در حین فرآیند ثبت نام اقدامات شهرستانها و مناطق بر اساس فرم های ابلاغی بررسی و کلیه فعالیت مدارس به تفکیک مدارس دولتی و هیات امنایی، مدارس خاص شامل نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و شاهد، مدارس غیر دولتی و هم چنین ستاد های شهرستان، نواحی و مناطق مورد ارزیابی قرار می گیرد .

وی افزود: دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان استان به تفکیک دوره های تحصیلی، مدارس خاص و... توسط معاونت ها و حوزه های مرتبط به واحد های اداری و آموزشی ارسال و ملاک عمل می باشد .

محمد رضا وینسفهان با تاکید بر اینکه ثبت نام دانش آموزان تمام پایه های تحصیلی در مدارس دولتی ( عادی و هیات امنایی ) بدون برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه، شرط معدل و ... بوده و صرفا بر اساس محدوده جغرافیایی مدارس صورت می گیرد، گفت: آموزش و پرورش شهرستانها، نواحی و مناطق باید محدوده مدارس را بر اساس تراکم جمعیت و ظرفیت مدارس تعیین، ابلاغ و در معرض دید مستقیم مراجعین در ادارات و مدارس قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام از هنرجویان هنرستانها بدون لحاظ محدوده جغرافیایی و بر اساس ضوابط انجام می شود، تصریح کرد: پذیرش دانش آموزان در مدارس غیر دولتی، شاهد، ایثارگران، نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و مدارس استثنایی بر اساس دستورالعمل مربوطه انجام می شود .

دبیر ستاد نظارت بر ثبت نام دانش آموزان استان مسئولیت ثبت نام دانش آموزان را بر عهده مدیران مدارس دانست و تاکید کرد: باید به گونه ای برنامه ای ریزی شود تا با حضور فعال مدیران و توجیه دقیق عوامل اجرایی مدارس، این فرآیند با رعایت کامل احترام به مراجعین و والدین دانش آموزان صورت پذیرد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه ثبت نام دانش آموزان میان پایه اشاره کرد و گفت: ثبت نام از دانش آموزان میان پایه بدون نیاز به حضور اولیای محترم توسط مدارس انجام می شود .

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات هم چنین به موضوع دریافت شهریه و کمک هزینه تحصیلی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: دریافت شهریه و هر گونه هزینه تحصیلی و نیز اخذ تعهد مالی به استثناء وجوه مربوط به بیمه، استعلام از ثبت احوال و کتب درسی در فصل ثبت نام در مدارس دولتی ممنوع است .

وی افزود: میزان شهریه دریافتی ( مدارس مجاز به دریافت ) باید در تابلوی اعلانات و در معرض دید اولیای محترم نصب و فهرست پرداخت کنندگان جهت ارائه به ناظرین و بازرسان با مشخصات کامل تنظم شود و در ضمن دریافت وجه نقد در تمام مدارس دولتی و غیر دولتی ممنوع است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار