جذب دانش آموزان ورودی پایه دهم در رشته ایمنی و آتش نشانی در هنرستان غیاثی منطقه18

تهران (پانا) - رشته ایمنی و آتش نشانی با هدف مهارت آموزی و بالابردن سطح آگاهی عموم مردم نسبت به مسائل ایمنی در مقطع دوم متوسطه شاخه کاردانش راه اندازی گردیده است.

کد مطلب: ۹۱۹۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
جذب دانش آموزان ورودی پایه دهم در رشته ایمنی و آتش نشانی در هنرستان غیاثی منطقه18

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه18، به نقل از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، بر حسب تحقق شعار" هر خانواده یک آتش نشان"، آموزش های ابتدایی آشنایی با اصول اولیه ایمنی و آتش نشانی را از سال ها پیش با هدف افزایش آگاهی عمومی شهروندان و رفتار مناسب در هنگام بروز آتش سوزی آغاز و خوشبختانه تعداد کثیری از همشهریان را با این اصول آشنا ساخته است.
مجید آرونT معاون آموزش و تربیت بدنی سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به سابقه رشته ایمنی و آتش نشانی ابراز کرد: در سال 1396 براساس بروز علاقه دانش آموزان به شغل شریف آتش نشانی و تعامل آموزش و پرورش و سازمان آتش نشانی تهران با یکدیگر، رشته "ایمنی و آتش‌نشانی" با هدف مهارت آموزی و بالابردن سطح آگاهی عموم مردم نسبت به مسائل ایمنی در مقطع دوم متوسطه شاخه کار دانش راه اندازی گردیده است.
وی افزود: آموزش و پرورش در یک تفاهم نامه و انعقاد قرارداد با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بر ضرورت این رشته تحصیلی در جامعه با رویکرد تربیت نیروهای متخصص و استفاده از نیروهای کارآزموده در جذب شرکت ها، ارگان ها و نهادهای مختلف در شهر تهران و کشور تاکید کرد.

آرون با تاکید بر فراگیری دروس دانش آموزان که شامل تمامی دروس آتش نشان حرفه ای می باشد خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی 97-96، این رشته برای هجده دانش آموز برای مقطع دهم و سپری کردن مراحل گزینش توسط آموزش و پرورش منطقه18 کلید خورد و در سال 98-97 نیز در پایه دهم و یازدهم برای 19 دانش آموز اجرایی شده است.

آرون خاطرنشان کرد:دروس این دوره ها شامل تئوری حریق، شیمی حریق، اصول نجات، تهویه، اصول پیشگیری، کمک های اولیه، خاموش کننده دستی، کار با طناب و گره و...است.
معاون آموزش و تربیت بدنی سازمان آتش نشانی تهران ادامه داد: دانش آموزانی که رشته آتش نشانی را در هنرستان انتخاب می کنند؛ 595 ساعت آموزش های عملی و مداوم را زیر نظر کارشناسان و مربیان سازمان آتش نشانی در مرکز آموزش برون سازمانی دردو روز هفته در ایستگاه 62 و بخش تئوری دروس خود را نیز در هنرستان غیاثی منطقه 18 تهران سپری می کنند و مجموع نمرات دروس عمومی و تخصصی آتش نشانی، معدل کل این عزیزان خواهد بود.
وی افزود: خوشبختانه در مقطع کاردانی و کارشناسی نیز امکان ادامه تحصیل فارغ التحصیلان وجود دارد و در پایان دوره هنرستان، این افراد باید دوره کارورزی را در ایستگاه های تحت پوشش بیمه در کنار آتش نشانان سپری کنند تا از نزدیک با شرایط روحی و جسمی آتش نشانان آشنا شوند و با دستور، نظارت روسا و فرماندهان در ماموریت های واقعی حضور یابند تا تلفیق یافته های علمی و عملی پر بارتر شود.
شویکلو مرادی مسئول واحد آموزش برون سازمانی، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از همه دانش آموز پسر که در مرحله انتخاب رشته پایه ی دهم قرار دارند دعوت می شود؛ در صورت شناخت توانمندی و علاقه خود می توانند از سال دهم متوسطه، رشته آتش نشانی را به عنوان حرفه آینده خود انتخاب کنند و از هم اکنون با پرورش خلاقیت، بالا بردن سطح جسمانی و دانش ایمنی و آتش نشانی با هدف خدمت به همنوع، وارد این حرفه شوند.

شایان ذکر است؛ این رشته در هنرستان کاردانش غیاثی منطقه18 شهرتهران، درحال اجرا می باشد.

تصاویر مربوط به هنرجویان رشته ایمنی و اتش نشانی منطقه، درحال اجرای مانور آموزشی در پایان سال تحصیلی 98-97می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار