خلاقیت یک دهه هشتادی در راه‌اندازی اولین استارت‌آپ موفق دانش‌آموزی

تهران (پانا)- ابوالفضل ستوده، دانش آموز پایه دوازدهم رشته شبکه نرم افزار رایانه است و در همان دوران دبیرستان موفق به ساخت اپلیکیشنی شده است که این روزها به گفته خودش حدود 15 مدرسه در سطح تهران از آن استفاده می کنند.

کد مطلب: ۹۱۹۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
خلاقیت یک دهه هشتادی در راه‌اندازی اولین استارت‌آپ موفق دانش‌آموزی

شاید هیچ نسلی مانند دهه هشتادی‌ها تا این اندازه اینترنت با لحظه‌لحظه زندگی‌شان آمیخته نشده است، این ادعا در وابستگی معنادار این نسل به فضای مجازی مشهود است. نسلی که تا چشم باز کرده خود را در میان انبوهی از تکنولوژ‌ی‌ها یافته است و در فضای محدود آپارتمان نشینی‌اش به لطف فضای مجازی تجربه حضور در فراسوی مرزهای سنی و فرهنگی و جغرافیایی‌اش را داشته است. در این نسل هستند کسانی که از این فرصت استفاده می‌کنند و شرایط رشد خود را در آینده نزدیک رقم زده‌اند.

ابوالفضل ستوده که در هنرستان فنی شهید نصیرزاده در حال تحصیل است، می‌گوید: از سن 12 سالگی و وقتی که با کامپیوتر آشنا شدم، به شدت به آن علاقه‌مند شدم. از همان زمان به دنبال آموزش‌های کامپیوتری رفتم و تا 15 سالگی طراحی سایت و سئو را به صورت حرفه‌ای آموختم. پروژه‌های خوبی انجام دادم و در سن 15 سالگی وقتی وارد هنرستان شدم ایده سامانه هوشمند «مدرسه من» به ذهنم رسید.

این دانش‌آموز خلاق، اولین استارتاپ دانش‌آموزی را راه می‌اندازد و در همان گام اول بسیار موفق عمل می‌کند. او می‌گوید: در همان زمان یک تیم از بچه‌های کلاس را جمع کردم و شروع به کار برای ساختن اولین استارآپ دانش آموزی کردیم. ایده‌ای که داشتیم خیلی ساده و پیش‌افتاده بود اما بعد از ارائه اولین نسخه به مدرسه خودمان (هنرستان نمونه دولتی نصیرزاده) نیازهای دانش‌آموزان و اولیاء را پیدا کردیم و همان نیازها را تبدیل به امکانات کردیم.

ستوده راجع به اپلیکیشن مدرسه من می‌گوید: حضور و غیاب، صدور کارنامه، برگزاری آزمون به علاوه تصحیح اتوماتیک آزمون‌ها، پرداخت شهریه، اطلاع‌رسانی به والدین و دانش‌آموزان و غیره برخی از امکانات اپلیکشین مدرسه من است که تماما به دست دانش آموزان طراحی و تولید شده است.

او می گوید: سامانه هوشمند مدرسه من در قالب اپلیکشین، در تمامی تلفن‌های همراه و رایانه‌ها به طور کاملا صحیح و به دور از هرگونه ایراد و اشکال اجرا می‌شود.
ابوالفضل ستوده درباره تجربه موفقش در مدارس تهران می‌گوید: اکنون بیش از 15 مدرسه در سطح تهران از سامانه مدرسه من استفاده می‌کنند و رضایت کامل از سامانه مدرسه من دارند. مزایای رقابتی مدرسه هوشمند «مدرسه من» توانسته است نسبت به رقبا در کیفیتی بسیار پیشی بگیرد و از فرهنگیان می‌خواهیم برای مشاهده امکانات اپلیکیشن مدرسه من به وب سایت rayap.ir مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار