اتحادیه انجمن های اسلامی در آشنایی دانش آموزان با فرهنگ غنی اسلامی- ایرانی نقش مهمی دارد

مشهد (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در دومین جلسه کمیته هماهنگی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان بر نقش مهم اتحادیه انجمن های اسلامی در آشنایی دانش آموزان با فرهنگ غنی اسلامی- ایرانی تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۱۹۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
اتحادیه انجمن های اسلامی در آشنایی دانش آموزان با فرهنگ غنی اسلامی- ایرانی نقش مهمی دارد

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی یکی از تشکل های اصلی و ریشه دار دانش آموزی است که در کشور به فعالیت می پردازد و هدف اصلی از تاسیس این تشکل آن است که از دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی حفاظت و صیانت شود و این اتحادیه برای جاری و ساری شدن ارزش های اسلامی در جامعه و بویژه نسل جوان تلاش می کند.

وی افزود: جهت دهی فعالیت های دانش آموزی بسیار مهم است چون شخصیت و هویت دانش آموزان در همین فعالیت ها شکل می گیرد و اگر جهت گیری مناسبی وجود باشد دانش آموزانی متدین، متعهد و دارای هویت اسلامی و انقلابی پرورش خواهند یافت و اتحادیه انجمن های اسلامی از تشکل هایی است که در این حوزه پررنگ ظاهر شده است.

خدابنده تصریح کرد: آشنایی دانش آموزان با فرهنگ غنی اسلامی ایرانی در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی صورت می گیرد و هرچقدر سطوح آگاهی دانش آموزان در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی ارتقاء یابد و آن ها با مبانی و ارزش های اسلامی آشنا شوند آینده کشور در زمینه مسائل اعتقادی و فرهنگی تضمین شده است و این کار مهم در انجمن های اسلامی دانش آموزان انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: شکوفایی استعدادهای فردی دانش آموزان در حوزه های مختلف فرهنگی و علمی از دیگر وظایف اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی است و این اتحادیه در ایجاد روحیه وحدت، همدلی و یکپارچگی در نسل جوان نقشی بی بدلیل ایفا می کند.

قابل ذکر است در ابتدای این جلسه سید قاسم حوائجی مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی بمثابه کارخانه انسان سازی است و بسیاری از مسئولین کشور و استان در گذشته در این تشکل عضویت داشته اند.

وی افزود: در حال حاضر 40 منطقه آموزش و پرورش استان دارای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی می باشد و این انجمن ها در مدارس متوسطه اول و دوم کاملا فعال هستند و در کنار برنامه های مختلف فرهنگی، فعالیت های علمی و آموزشی را نیز انجام می دهند.

سید قاسم حوائجی تصریح کرد: در زمینه تشکل های دانش آموزی رشد کمی و کیفی بسیار خوبی در سطح شهرستان ها صورت گرفته و تحول در انجمن های اسلامی شهرستان ها کاملا مشهود است و در حال حاضر قریب به 999 انجمن اسلامی دانش آموزی در سطح استان خراسان رضوی مشغول به فعالیت می باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار