در گفت‌وگو با پانا

خالقی، نماینده مجلس: طرح پرونده الکترونیک سلامت تا پایان خرداد تکمیل می‌شود

تهران (پانا) عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از تکمیل پرونده الکترونیک سلامت برای عموم مردم تا پایان خردادماه خبر داد و گفت اکنون بیش از ۷۰ میلیون نفر دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند.

کد مطلب: ۹۱۸۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
خالقی، نماینده مجلس: طرح پرونده الکترونیک سلامت تا پایان خرداد تکمیل می‌شود

بشیر خالقی به پانا گفت: تا آخر خردادماه کل جمعیت تحت پوشش پرونده الکترونیک سلامت قرار می‌گیرند و 17 هزار خانه بهداشت و 7 هزار پایگاه بهداشت در روستاهای کشور مشخصات بیماران را در پرونده الکترونیک سلامت آنها درج خواهند کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر طرح پرونده الکترونیک سلامت به درستی اجرا شود، اجرای طرح تحول سلامت شامل پزشک خانواده و سیستم ارجاع و سطح‌بندی و خریدهای راهبردی خدمات که در قانون ششم توسعه دیده شده است، ناقص نخواهد بود.

خالقی درباره استقرار پرونده الکترونیک سلامت و تکمیل طرح پزشک خانواده گفت: این طرح از اولویت‌های وزارت بهداشت محسوب می‌شود و تکمیل پرونده الکترونیک سلامت، زمینه اجرای دو برنامه استقرار نظام ارجاع و پزشکی خانواده را هم مهیا می‌کند.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا اجرای پرونده الکترونیک سلامت در روستاهایی که به اینترنت دسترسی ندارند امکان‌پذیر است، گفت: در برخی نقاط کشور خانه‌های بهداشت در مناطق کوهستانی واقع شده‌اند که مشکلاتی در زمینه اینترنت دارند و برای اجرای آن باید مشکلات زیرساختی برطرف شود و سطح‌ها باید در پرونده الکترونیک سلامت به یکدیگر متصل شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار