مشاور وزیر آموزش و پرورش : این تصور که تربیت فقط کار مربی تربیتی است تصور غلطی است

تهران(پانا) - گردهمایی و دوره آموزشی مدیران، معاونان و نماینده گروه های آموزشی مدارس استعدادهای درخشان شهرستانهای استان تهران با حضورمشاور وزیرآموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۸۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مشاور وزیر آموزش و پرورش : این تصور که تربیت فقط کار مربی تربیتی است تصور غلطی است

در این همایش رضا مددی، مشاور وزیرآموزش و پرورش به تبیین فرازهایی از سند تحول بنیادین پرداخت و اظهار کرد: تعلیم و تربیت جزء حقوق مردم و از وظایف حاکمیت است و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقشه راهی است که مسیر‌های قانونی خود را طی کرده و به تصویب رسیده و این سند نسخه قانونی تعلیم و تربیت اسلامی و ملی کشور است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش به برخی از گزاره‌های ارزشی نظام تعلیم و تربیت رسمی از جمله وطن‌دوستی و افتخار به ارزش‌های اصیل، ارتقای جایگاه و نقش تربیتی خانواده، صیانت از وحدت علمی اشاره کردو گفت: ریل گذاری‌برای قطار تعلیم و تربیت بر اساس سند تحول است و راهبران فقط می توانند به این حرکت شتاب ببخشند و در واقع سند تحول فصل مشترک تمام اجزای آموزش و پرورش است.

مددی افزود : قلب سند تحول بنیادین، تربیت همه‌جانبه در ساحت‌های شش گانه است.

او تاکید کرد: این تصور که تربیت فقط کار مربی تربیتی است تصور غلطی است زیرا هر آموزشی منجر به پرورش می‌شود و هر پرورشی به دور از آموزش میسر نیست.

او خاطر نشان کرد: در سند تحول آمده که مدرسه کانون اصلی تعلیم و تربیت است و در کشور هیج جایگزینی برای مدرسه وجود ندارد. عملکرد آموزش و پرورش را باید در مدرسه جست‌وجو کنیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار