مجهز شدن ساختمان ها بلند به درب ضد حریق و سیستم های آتش نشانی

نیشابور (پانا )- مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور از تجهیز ساختمان‌های بلند نیشابور به درب ضد حریق و سیستم های آتش نشانی خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۸۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مجهز شدن ساختمان ها بلند به درب ضد حریق و سیستم های آتش نشانی

سید مهدی حسینی در حاشیه بازدید از سیستم های ایمنی یکی از ساختمان های بلند نیشابور گفت : با پیگیری های انجام شده از سوی حوزه معاونت پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان ، ساختمان هایی که از سالهای گذشته برای پایانکار مراجعه می کنند حتما باید به درب جدا کننده ضد حریق در مسیر راه پله مجهز شوند .
او اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین تلفات در زمان بروز آتش سوزی در ساختمان های بلند در اثر انتقال حرارت و دود از مسیر راه پله ، داکتهای عمودی و چاله آسانسور به سمت طبقات بالا صورت می گیرد برابر مقررات ملی ساختمان از سال گذشته سازندگان ساختمان های بلند ملزم به نصب درب ضد حریق در مسیر راه پله می شوند .
وی افزود: علاوه بر این در سال های گذشته سیستم های اعلام و اطفای حریق نیز در تمامی ساختمان ها برابر مقررات ملی ساختمان اجرا شده است و کارشناسان سازمان نظارت کامل بر اجرای آنها برابر نقشه و دستورالعمل ارائه شده از سوی سازمان ، داشته اند .
حسینی خاطر نشان کرد : پس از صدور پایانکار، حفظ و نگهداری این سیستم ها بر عهده ساکنین و مدیر ساختمان می باشد و ایشان باید با عقد قرارداد با یکی از شرکتهای ایمنی نسبت به حفظ ، نگهداری و آماده به کار بودن آن اقدام نمایند .

رئیس آتش نشانی در ادامه افزود: این سازمان آمادگی دارد که نسبت به برگزاری دوره های آموزش ایمنی ، آتش نشانی و آشنایی با سیستم های آتش نشانی ساختمانهای بلند برای ساکنین این ساختمان ها و همچنین تست خشک و سایر سیستم های آتش نشانی با درخواست ایشان اقدام نماید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار