مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

تجهیز 800 نمازخانه در مدارس استان همدان

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش در جلسه ستاد اقامه نماز و شورای عمومی قرآن و عترت آموزش و پرورش استان با اشاره به برنامه نماز در بیش از هزار و 500 مدرسه استان و تجهیز هزار و 730 نمازخانه، از تجهیز 800 نمازخانه دیگر با استفاده از اعتبارات دولتی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۸۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
تجهیز 800 نمازخانه در مدارس استان همدان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد پورداود با بیان این که در سال تحصیلی جاری برای اقامه نماز در مدارس 400 روحانی سازماندهی شده اند، افزود: همچنین هزار و 100 فرهنگی به عنوان امام جماعت مدارس فعالیت می کنند.

او حضور ائمه جمعه سراسر استان در مدارس، اجرای طرح امین، برگزاری دوره های آموزشی و طرح آموزش عملی نماز، قران و احکام برای آموزش دهندگان سوادآموزی را از دیگر برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت استان ذکر کرد و گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از 500 جشن تکلیف دانش آموزی در مدارس برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اعزام بیش از 2 هزار دانش آموز به شهر مقدس قم در قالب طرح معرفت 5، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 13 هزار دانش آموز استان در این طرح شرکت کرده اند.

پورداود تقدیر رییس جمهور از دانش آموز کبودراهنگی به عنوان چهره موفق نمازی در اجلاس سراسری نماز را افتخاری برای استان خواند و افزود: طرح معرفت نیز به عنوان یک طرح برتر در سطح کشور معرفی شده است.

او اجرای طرح صحت قرائت قرآن در دوره ابتدایی، برگزاری دوره آموزشی شیعه شناسی، برگزاری 3هزار گفتمان دینی در مدارس و اعزام مبلغین کشوری به بیش از 50 آموزشگاه استان را از دیگر فعالیت ها در حوزه نماز، قرآن و عترت خواند و گفت: بیش از 100 هزار دانش آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کردند.

پورداود با اشاره به برگزاری سوگواره احلی من العسل در ایام محرم و هم زمان با شهادت حضرت قاسم(ع)، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 500 هیأت مذهبی در سطح مدارس استان فعالیت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار