ابوترابی:

کاهش نرخ دلار ادامه دارد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی می گوید مردم در زمان افزایش نرخ دلار به بازار ارز هجوم نبرند چرا که به خودشان ظلم می شود.

کد مطلب: ۹۱۸۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
کاهش نرخ دلار ادامه دارد

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به نرخ دلار که به 13 هزار و 500 تومان رسیده است، گفت: کاهش نرخ دلار از جمله اخبار خوب است و امید داریم روند کاهشی آن ادامه پیدا کند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در شرایطی که اقتصاد کشور بیمار است، رفتارهای آن مانند یک بیمار بی دلیل خواهد بود و نمی توان بر روند و مسیر آن اتکا کرد.

نماینده مردم نجف آباد، تیران، کرون در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی غیر قابل پیش بینی به مردم توسعه می کنیم که در زمان افزایش نرخ دلار به بازار ارز هجوم نیاورند چرا که دلار بسیار کمتر از ارزش فعلی قیمت دارد، اما دلالان با خرید و فروش حباب ارزی ایجاد می کنند و در نهایت به ضرر مردم تمام می شود.

وی با بیان اینکه حضور مردم در بازار ارز ظلم به خودشان است، گفت: در زمان گرانی دلار نخرید چرا که قرار است کاهش قیمت دلار ادامه پیدا کند و مردم ضرر می کنند.

ابوترابی در ادامه با بیان اینکه دلیل خاصی برای کاهش نرخ دلار وجود ندارد، عنوان کرد: مانند یک بیمار نبض اقتصاد ایران بی دلیل بالا و پایین می رود از این رو نمی توان دلیل قانع کننده این برای نوسانات شدید دلار بیان کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته عملکرد بانک مرکزی و توجه همتی به کنترل ریال به جای تمرکز بر دلار و ارز، تاثیر مثبتی بر بازار تثبیت قیمت ها داشته است.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استقلال بانک مرکزی بر ثبات بازار بی تاثیر نبود، تاکید کرد: عوامل روانی، اشباع جامعه از خرید و فروش و اشباع حباب ارزی از افزایش قیمت را باید در کنار سیاست گذاری بانک مرکزی قرار داد تا به علت روند ادامه دار کاهش قیمت ارز و دلار رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار