مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان:

کمیته ساماندهی اوقات فراغت دانش آموزان تشکیل شد

دشتستان،بوشهر(پانا)_مدیر آموزش و پرورش دشتستان گفت: نخستین دغدغه خانواده ها در فصل تابستان، حضور فرزندانشان در کلاس ها و برنامه های آموزشی و سرگرمی مختلف است.

کد مطلب: ۹۱۸۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
کمیته ساماندهی اوقات فراغت دانش آموزان تشکیل شد

سید حسن لواسانی فرد در کارگروه برنامه ریزی و ساماندهی پایگاه های اوقات فراغت دانش آموزان اظهار داشت: اگر برنامه های اوقات فراغت از طرف آموزش و پرورش مدیریت شود مامنی امن و سبب آسودگی خاطر برای خانواده ها می باشد.

وی با اشاره به لزوم رعایت حریم آموزشگاه های آزاد در برگزاری کلاس ها گفت: پتانسیل کلاس ها و پایگاه های اوقات فراغت آموزش و پرورش کفایت کل دانش آموزان را ندارد ولی باید اهتمام کنیم که بهترین عملکرد در پایگاه ها اجرا شود، خدمات بهتر به همراه ظرفیت بیشتری ایجاد شود.

لواسانی فرد با بیان اینکه وظیفه ما رعایت اصول تعلیم و تربیت است تصریح کرد: هر ساله با شروع تابستان و فراغت دانش آموزان از مدرسه مباحث حضور آنان در کلاس های مختلف و استفاده بهینه از اوقات فراغتشان مهمترین دغدغه آموزش و پرورش و خانواده ها می باشد.

این مقام مسئول بیان داشت: در اجرای برنامه های اوقات فراغت باید شرایط سنی دانش آموزان، جذابیت و تنوع کلاس ها مد نظر قرار گرفته شود تا سبب رشد علمی بچه ها و هم زمینه سرگرمی و نشاط آنان را فراهم سازد.

مدیر آموزش و پرورش دشتستان تاکید کرد: در پایگاه ها و مدارس محل تشکیل کلاس های اوقات فراغت، نظم، ایمنی محیط و بهداشت را جدی بگیرید و مراقبت از بچه به نحوی انجام گیرد که از بعد جسمی آسیبی نبینند.

لواسانی فرد گفت: وظیفه اصلی ما ابلاغ تعالیم صحیح نظام تعلیم و تربیت است. در پایگاه ها و مدارس باید شئونات اسلامی رعایت شود و در خصوص برگزاری کلاس های همچون موسیقی باید موازین اسلامی و تربیتی نظام مورد توجه مدیران و مربیان قرار گیرد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دشتستان نیز در این نشست تخصصی گفت: عدم استفاده صحیح و بهینه از اوقات فراغت سبب آسیب رسیدن به دانش آموزان است.

حبیب اله بوستانی اظهار کرد: آموزش و پرورش بخشی از کار در طرح اوقات فراغت است و بسیاری از نهادهای فرهنگی و اجتماعی باید نقش خود را در این زمینه انجام دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه به علت اینکه مدیریت متمرکز شهری در این رابطه وجود ندارد در برخی نقاط شهر، شاهد تجمع کلاس ها و پایین بودن آمار دانش آموزان هر کلاس هستیم و در برخی نقاط عدم وجود کلاس مناسب دیده می شود.

بوستانی با بیان اینکه امسال 20 پایگاه اوقات فراغت فعال خواهند بود گفت: در سال گذشته بیش از 4 هزار دانش آموز در قالب 18 پایگاه زیر نظر آموزش و پرورش در رشته های مختلف، اوقات فراغت خود را سپری نمودند.

وی ابراز داشت: فعالیت پایگاه ها از اول تیرماه به صورت رسمی آغاز و مدت فعالیت آنها 8 هفته می باشد، البته با توجه به شرایط و آمادگی مراکز منعی برای شروع زود هنگام فعالیت ها وجود ندارد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دشتستان افزود: تا جایی که ظرفیت و توان فعالیت وجود دارد سعی می کنیم زمینه اوقات فراغت مطلوب برای دانش آموزان را در پایگاه ها فراهم سازیم و در این رابطه استفاده از مشارکت خانواده ها و تنوع کلاس ها مورد تاکید است.

وی گفت: برگزاری دروس کلاسی پایه در پایگاه های اوقات فراغت با وجود آموزشگاه های آزاد در شهر ممنوع است، همچنین در برگزاری کلاس های موسیقی باید گرایش و سبک آن مشخص و مربی آن از طرف آموزش و پرورش مجوزهای لازم را داشته باشد.

لازم به ذکر است این جلسه با حضور مدیر و معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دشتستان و مسئولان کانون های آموزش و پرورش، پژوهش سرای دانش آموزی و مدارس مجری طرح اوقات فراغت برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار