آغاز رفع تداخلات اراضی در 100 هزار هکتار از اراضی ملی منطقه سیمکان شهرستان جهرم

شیراز (پانا) - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از اغاز عملیات اجرایی طرح کاداستر اراضی ملی در منطقه سیمکان شهرستان جهرم و انعقاد قرار داد این طرح با مشاور در راستای تعیین حدود و شناسایی اراضی ملی خبر داد و افزود: با اجرایی شدن این طرح درمنطقه سیمکان شهرستان جهرم تعداد 53 پلاک از اراضی ملی در سطح 96 هزار هکتار تا پایان شهریورماه امسال کاداسترخواهد شد.

کد مطلب: ۹۱۸۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز رفع تداخلات اراضی در 100 هزار هکتار از اراضی ملی منطقه سیمکان شهرستان جهرم

شهرام منتصری با اشاره به ارتقاء حاکمیت دولت بر منابع و عرصه‌های ملی فارس ادامه داد: با انعقاد قرارداد اولیه با مشاوران اجرای طرح کاداستر ، در فاز نخست در محدوده‌ای به وسعت 66 هزار هکتار از اراضی ملی منطقه سیمکان شهرستان جهرم با اعتبار سه میلیارد و 250 میلیون ریال اجرا خواهد شد.

او افزود:در مرحله بعد و فاز دوم این طرح نیز 30 هزار هکتار باقیمانده تاپایان شهریور ماه سال جاری عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: اجرای طرح کاداستراراضی ملی(حدنگاری) در راستای رفع تداخلات اراضی و نیز اجرای مقررات اصلاحات ارضی و منابع ملی اجرا و بر اساس آن تمامی اطلاعات هندسی جامع از محدوده نقشه پلاکهای این منطقه همراه با شماره هر ملک ،‌ مشخصات مالک و حدود حقوق مالکین بطور کامل بازنگری و مجموعه داده های جمع آوری شده با استفاده از سیستم پایگاه داده ای و تصاویر ماهواره ای محل و موقعیت واقعی پلاکها به روز رسانی خواهد شد.

منتصری همچنین مدیریت صحیح بر اراضی ملی را مستلزم تثبیت مالکیت این اراضی دانست و این مسئله را به عنوان بخش مهمی ازوظایف سازمانی منابع طبیعی برشمرد و افزود: جلوگیری از زمین خواری، پیشگیری از تخلفات و سوء استفاده های احتمالی از طریق اصلاح هندسی نقشه‌های اجرای مقررات اراضی ملی ، پیش زمینه‌ ای برای اجرای طرح حدنگاری است که با جدیت بیشتر در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل منابع طبیعی فارس در ادامه از اجرای طرح کاداستر اراضی ملی در دیگر پلاکهای حوزه شهرستان جهرم خبر داد وافزود: در صورت تامین و تخصیص اعتبارات به موقع این طرح تا پایان سال برای مابقی پلاکها در این شهرستان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت بسیار بالای اجرای طرح کاداستر در تثبیت مالکیت اراضی ملی شهرستان جهرم افزود:حدنگاری اراضی ملی دراین شهرستان از سال گذشته آغاز شده و تاکنون بیش از 60 هزار هکتار از اراضی ملی تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: با اخذ این اسناد حدود ۲۶ درصد اراضی ملی شهرستان جهرم دارای سند تک برگ بنام دولت با نمایندگی سازمان جنگها، مراتع و آبخیزداری کشور خواهند شد.

منتصری در ادامه کاهش مناقشات و حجم دعاوی حقوقی، حذف و کاهش عوامل تخریب، ازبین بردن زمینه‌های تصرف اراضی دولتی و ملی و کاهش میزان پرونده‌های اختلافی ملکی به محاکم قضائی را از مهمترین دستاوردهای خوب اجرای این طرح دانست.

شهرستان جهرم از توابع استان فارس ۲۶۰ هزار نفرجمعیت و دارای ۴۹۰ هزار هکتار عرصه‌های طبیعی است..

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار