بخشدار خارگ:

اوقات فراغت بهترین زمان برای ارتقای مهارت های زندگی جوانان و نوجوانان است

خارگ،بوشهر(پانا)_ دومین جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه خارگ در سال 1398 با حضور بخشدار، امام جمعه، رییس آموزش و پرورش منطقه و سایر اعضای شورا، در سالن جلسات بخشداری خارگ برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۸۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اوقات فراغت بهترین زمان برای ارتقای مهارت های زندگی جوانان و نوجوانان است

رییس اداره آموزش و پرورش منطقه خارگ ضمن عرض تسلیت شهادت مولای متقیان امام علی (ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران گفت : یکی از برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی به ویژه در تابستان غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است، در کنار فرایندهای رسمی، آموزش و پرورش به انجام فعالیت‌های فوق برنامه و فراغتی برای دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای کرده است.

برمک افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی صحیح، اصولی و هدفمند برای هدایت رفتاری و شکوفا کردن استعدادهای خدادادی آنها از مهمترین ارکان فلسفه وجودی نظام تعلیم و تربیت است.

برمک با اشاره به نقش مهم مدیران مدارس در ایجاد و اداره کلاس های تابستانه گفت: با توجه به پتانسیل موجود در منطقه و انگیزه‌های مدیران مدارس می توان جذب بالغ بر 500 دانش آموز را در این کلاس ها شاهد باشیم .

در این نشست امام جمعه خارگ نیز گفت: یکی از بهترین زمان ها برای القای فکر و اندیشه و فرهنگ به افراد و جامعه، اوقات فراغت آنان است که با مدیریت اوقات فراغت افراد می‌توان باورها، ارزش ها، رفتارها و امیال و خواسته‌های‌شان را به سمت و سوی مورد نظر سوق داد.

وی اظهار داشت: ارزش گذاری و برنامه ریزی برای پر کردن ساعات فراغت جوانان و نوجوانان جامعه امروز ضروری است و کلاس های طرح غنی سازی اوقات فراغت را بهترین فرصت برای آموزش جوانان در حوزه های دینی، مهارتی، فرهنگی و اجتماعی دانست.

حجت‌الاسلام موسی کمالی ادامه داد: پر نمودن اوقات فراغت مورد توجه کارشناسان علوم تربیتی قرار گرفته است که می‌توان از آن برای کسب ارزش‌های اجتماعی استفاده بهینه نمود و در غیر این صورت، می‌تواند ضایعات جبران‌ناپذیری را به قشر نوجوان جامعه وارد سازد.

بخشدار خارگ ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات اعضای جلسه گفت: اوقات فراغت بهترین زمان برای ارتقای مهارت های زندگی جوانان و نوجوانان است تا به این طریق در جامعه کمتر در معرض آسیب باشند.

وی یادآورشد: فراغت از تحصیل فرصت خوبی برای ارتقای داشته های جوانان و نوجوانان به ویژه در حوزه مهارت‌های زندگی است. و بیشترین علت شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی به نبود برنامه در زمان اوقات فراغت و غفلت از آن بر می گردد.

رییس شورای آموزش و پرورش خارگ در این رابطه خواهان تشکیل کارگروه و کمیته های تخصصی شد و بیان داشت: هدف از تشکیل کمیته‌ها این است که متناسب با مأموریت ستاد و اولویت‌های نهادهای مختلف بتوانیم فعالیت‌ها را ساماندهی و به صورت مدوّن به کارها رسیدگی نماییم.

بخشدار تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی جزیره خارگ، مجموعه نفت و نهادهای دولتی و غیردولتی باید امکانات لازم را در اختیار ستاد اوقات فراغت قرار دهند تا شاهد ارائه بهترین خدمات به نوجوانان و جوانان عزیز باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار