مدیر کل آموزش و پرورش فارس خواستار تعیین تکلیف مراکز پیش دبستانی زیر نظر بهزیستی شد

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: دوره پیش‌دبستانی دارای اهمیت ویژه‌ای است و در زمینه پوشش نوآموزان در این دوره در استان فارس، توانسته‌ایم با جذب حدود 50 هزار نوآموز، بیش از 70 درصد افراد دارای شرایط تحصیل در دوره پیش‌دبستانی را، بویژه در مناطق محروم جذب این دوره کنیم .

کد مطلب: ۹۱۸۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش فارس خواستار تعیین تکلیف مراکز پیش دبستانی زیر نظر بهزیستی شد

علی عسکر نجفی، تعیین وضعیت مراکز پیش‌دبستانی وابسته به بهزیستی را از استاندار فارس خواستار شد و گفت: آموزش دوره پیش‌دبستانی آغاز آموزش رسمی در آموزش و پرورش است.

او با اشاره به اعمال قانون معافیت از پرداخت عوارض، توسط مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی، گفت: عدم اجرای این قانون در واقع ادامه کار موسسین مدارس غیر دولتی را با مشکل مواجه کرده است .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به توفیقات خوب آموزش و پرورش استان در زمینه توسعه مدارس غیردولتی، گفت: نزدیک به 160 هزار دانش‌آموز استان فارس هم اکنون در مدراس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند که شامل 15 درصد از دانش‌آموزان استان است.

وی افزود: هم اکنون 18 هزار نیروی کار در مدارس و مراکز غیر دولتی فارس مشغول به کار هستند و اینگونه این مدارس توانسته‌اند هم در زمینه پوشش تحصیلی دانش‌آموزان و هم ایجاد اشتغال، بار بسیار بزرگی را از دوش دولت بردارند.

نجفی مجتمع‌های آموزشی و پرورشی ساخته شده توسط بخش غیردولتی در شیراز را در کشور بی‌نظیر توصیف کرد و گفت : در زمینه احداث مجتمع‌های آموزشی و پرورشی غیر دولتی ما فاصله زیاد و نسبتا خوبی با سایر استانها داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس به برخی از مشکلات موسسین این مدارس اشاره کرد و گفت: یکی از این موارد عدم معافیت مدراس و مراکز غیر دولتی در پرداخت عوارض با توجه به دیدگاه بلند استاندار فارس در زمینه جذب سرمایه گذاری در عرصه‌های مختلف است که این امر مشکلاتی را برای موسسین این مراکز ایجاد کرده است.

او ادامه داد: بر اساس ماده 19 قانون تاسیس مدراس و مراکز غیر دولتی، این مدارس همانند مدارس دولتی ارزیابی شده و در برخورداری از تخفیفات و معافیت‌های مالیاتی و عوارض در حکم مدراس دولتی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار