در گفت‌وگو با پانا مطرح شد:

مدیرعامل فرادرس: آموزش‌های مهارت‌محور پل میان نظام آموزشی و بازار کار است

تهران (پانا) - مدیرعامل موسسه آموزش آنلاین فرادرس آموزش‌های مهارت‌محور را حلقه مفقوده و پل ارتباطی میان نظام آموزشی و بازار کار در کشور می‌داند.

کد مطلب: ۹۱۸۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل فرادرس: آموزش‌های مهارت‌محور پل میان نظام آموزشی و بازار کار است

سید مصطفی کلامی هریس بنیانگذار و مدیرعامل موسسه فرادرس، بزرگ‌ترین پلتفرم آموزش آنلاین کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی پانا درباره نقش آموزش‌های مهارت‌وحور در حل مسئله اشتغال در کشور اظهار کرد: مشکل اشتغال در ایران شبیه یک بیماری است که بسیار قابل تشبیه به بیماری دیابت است. در بیماری دیابت قند درون خون فرد وجود دارد اما سلول‌ها توان مصرف این قند را ندارند. در بازار کار کشور هم از یک طرف جوان فارغ التحصیل و جویای کار داریم و از طرف دیگر کارفرماهای ما نیازمند نیروی کار هستند اما افراد بیکار جذب نمی‌شوند؛ یعنی یک ناهمخوانی بین خروجی دانشگاه‌ها و نیازهای فضای کار وجود دارد که حل آن مستلزم وجود پلی به نام آموزش‌های مهارت‌محور است.

وی افزود: در واقع آموزش‌های مهارت‌محور حلقه مفقوده نظام آموزشی ما هستند که فارغ‌التحصیلان دانشگاه را آماده ورود به بازار کار می‌کند.

مدیرعامل بزرگ‌ترین پلتفرم آموزش آنلاین کشور درباره مهارت‌آموزی با استفاده از آموزش‌های آنلاین گفت: متاسفانه به دلیل اینکه در کلاس‌های درس مدارس و دانشگاههای ما به مهارت‌آموزی پرداخته نمی‌شود، گاه جویندگان کار وارد چرخه افزایش مدراک آموزشی می‌افتند؛ اما با استفاده از تکنولوژی روز همه این آموزش‌ها را می‌توان به صورت آنلاین دریافت کرد و از هر نقطه دنیا از بهترین مدرسان آن رشته یادگرفت. طی سال‌های آینده همه آموزش‌های مهارت‌محور در بستر آنلاین اتفاق خواهد افتاد.

کلامی یکی از مهم‌ترین مزایای آموزش‌های مهارت‌محور آنلاین را سوق‌دادن به سمت کارآفرینی عنوان کرد و گفت: بر این اساس افراد مهارتی را می‌آموزند و خود کارآفرینی می‌کنند؛ یعنی افراد نه تنها از لیست بیکاران حذف می‌شوند، که با ایجاد حرفه‌ای جدید می‌توانند زمینه اشتغال افراد دیگری را فراهم کنند. این یکی از اهداف ما در موسسه فرادرس است.

وی در بخشی از سخنان خود به حضور خیرین در این بخش از آموزش کشور اشاره کرد و گفت: خیرین مدرسه ساز صدها میلیون هزینه می‌کنند تا مدرسه‌ای بسازند تا چندصد دانش‌آموز در آن درس بخوانند. اگر همین مبالغ در قالب وقف آموزشی در بخش آموزش آنلاین هزینه شود افراد بیشتری می‌توانند از آن بهره ببرند.

مدیرعامل فرادرس تاکید کرد: ما وارد عصری شدیم که سرمایه‌گذاری روی افراد خیلی مهم‌تر از سرمایه‌گذاری روی ساختمان‌هاست. این سرمایه‌گذاری دیگر در حصار زمان و مکان محدود نمی‌شود و نتیجه آن تا مدت طولانی و به افراد بسیاری خواهد رسید.

گفتنی است، مجموعه علمی - آموزشی فرادرس، در همراهی با اعضای هیات علمی و تیم اجرایی آن، همزمان با ماه مبارک رمضان، چهارمین دوره نذری آموزشی را با عنوان «ضیافت آموزشی» در سراسر کشور برگزار کرد. در این طرح سراسری 30 +12 عنوان آموزشی غیر رایگان فرادرس، جهت استفاده دانشجویان بصورت رایگان ارائه شده است.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار