آمادگی 2029 کلاس برای اسکان میهمانان فرهنگی آذربایجان شرقی در تابستان امسال

آغاز پذیرش مسافران از تعطیلات عید فطر

تبریز (پانا) - جلسه ستاد اسکان فرهنگیان آذربایجان شرقی با حضور اعضای ستاد در سالن اجلاس تالار معلم تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۸۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی 2029 کلاس برای اسکان میهمانان فرهنگی آذربایجان شرقی در تابستان امسال

بهروز اصغری اردلان پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اسکان فرهنگیان آذربایجان شرقی در سالن اجلاس تالار معلم تبریز بیان کرد: در کنار استان هایی همچون اصفهان و خراسان رضوی که به دلیل منطقه گردشکری بودن و وجود حرم مطهر امام رضا( ع) در مشهد در صدر پذیرش و اسکان مهیمانان فرهنگی هستند، استان آذربایجان شرقی نیز در چند سال اخیر جزو رتبه های برتر در سطح کشور بوده که همگی این ها را مدیون زحمات و تلاش های اعضای ستاد و مدارس اسکان برای جلب رضایت مسافران هستیم.

وی ادامه داد: سرایداران مدارس در خط مقدم استقبال از میهمانان فرهنگی قرار دارند لذا باید با برگزاری جلسات توجیهی و تشویقی آن ها را در امر خدمت رسانی به مسافران ترغیب کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان در خصوص راهنمایی صحیح و اصولی مسافران از بدو ورود به استان تاکید کرد و گفت: سال گذشته سازمان زیبا منظر شهرداری از نصب بنر های اطلاع رسانی در سطح شهر ممانعت کرد و برای همین بنر آدرس و شماره تماس ستاد های اسکان را در مقابل مدارس نصب کردیم.

اصغری اردلان در ادامه حفظ نظافت عمومی و ایمنی مدارس اسکان را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای این که استقبال خوب و بی نظیر میهمانان فرهنگی در استان را شاهد باشیم لازم است مدیران نواحی و مناطق با مدیران مدارس و سرایداران هماهنگی های لازم را داشته باشند.

وی گفت: گاهی شاهد هستیم که میهمان فرهنگی با خود همراه اتباع خارجی دارد که در پذیرش آن ها باید نهایت دقت به کار برده شود و تمامی اعضای پایگاه 38 گانه در پذیرش و استقبال میهمانی که اتباع خارجی دارند باید به حراست اطلاع داده و هوشیارانه تر عمل کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بیان کرد: اردوگاه های دانش آموزی الغدیر و کوثر در شهر تبریز و برخی دیگر از اردوگاه ها در مناطق استان نیز از ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی برخوردار هستند و با برنامه ریزی های لازم می توان از این ظرفیت نیز در پذیرش و اسکان مسافران فرهنگی استفاده کرد.

241 مدرسه با 2029 کلاس در 38 پایگاه اسکان استان آماده پذیرش و اسکان مسافران فرهنگی هستند

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش وپرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه بیان کرد: نوروز امسال به علت سردی هوا و همچنین مسایل اقتصادی شاهد کاهش چشمگیر میهمانان فرهنگی بودیم ولی تابستان پیش بینی می کنیم استقبال خوبی را شاهد باشیم.

مالک افشار ادامه داد: پذیرش و اسکان میهمانان فرهنگی در استان از 14 خرداد امه آغاز و تا 15 شهریور ماه ادامه خواهد داشت و با توجه به این که امتحانات مدارس ابتدایی رو به اتمام هستند بیشتر مدارس در منظر گرفته شده برای اسکان، مدارس ابتدایی هستند و مدارس دوره اول و دوم متوسطه نیز بعد از اتمام امتحانات، وارد این چرخه خواهند شد.

وی از تجهیز مدارس اسکان به فرش، پتو و یخچال نو خبر داد و گفت: تابستان امسال 241 مدرسه با 2029 کلاس در 38 پایگاه اسکان استان آماده پذیرش و اسکان مسافران فرهنگی هستند.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش استان افزود: در شهر تبریز نیز 64 مکدرسه با هزار اتاق برای اسکان با کیفیت عالی برای مسافران فرهنگی درنظر گرفته شده است.

افشار در ادامه با اشاره به علکرد برخی مناطق در اسکان مهیمانان نوروزی گفت: بعد از شهر تبریز، جلفا، مرند، سراب، مراغه و خداآفرین بیشترین تعداد پذیرش در ایام نوروز امسال را داشتند.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش استان بیان کرد: علاوه از کلینیک فرهنگیان تبریز که شبانه روزی آماده ارایه خدمات به مسافران هست بیمارستان های شهید محلاتی، بهبود، نور نجات، ارتش و امام رضا(ع) نیز در تبریز برای رفاه حال مسافران آماده خدمت رسانی خواهد بود.

آدرس ستادهای اسکان فرهنگیان تبریز :

دروازه تهران، بعدازسه راهی ولی عصر، کوچه کریم خان، دبستان شهید مدرس شماره تماس:04133294503

جاده ایل گلی، نبش غربی فلکه امام رضا (ع )، مدرسه سالار شهیدان شماره تماس: 04133827365

خیابان امام، روبروی سیلو، دبیرستان آزادی شماره تماس:04134437415

پایگاه دایمی اسکان فرهنگیان استان واقع در خیابان ارتش شماره تماس: 04135537343 و 04135537200

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار