تذکر حجت نظری درباره بی‌توجهی شهرداری تهران به اولویت‌های شورای شهر

تهران (پانا) - یک عضو شورای شهر تهران به بی‌توجهی شهرداری درباره ارائه لایحه‌ای در خصوص انتصابات جوانان در پست‌های مدیریت شهری تذکر داد.

کد مطلب: ۹۱۷۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تذکر حجت نظری درباره بی‌توجهی  شهرداری تهران  به اولویت‌های شورای شهر

حجت نظری در جلسه علنی روز سه‌شنبه شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه شورا در سال گذشته گفت: سال گذشته 25 آذرماه مصوبه‌ای در شورای شهر در خصوص الزام شهرداری تهران به لایحه انتصاب جوانان در پست‌های مدیریتی و سهم و نقش آنان در شورا به تصویب رسید و بیست و نهم همان ماه ابلاغ شد اما همچنان این لایحه به شورا ارائه نشده درحالی‌که باید طی یک ماه این لایحه تهیه می‌شد.

وی ادامه داد: 14 بهمن ماه 97 نیز در خصوص اجرایی نشدن این مصوبه تذکر داده شد و آن را به مدیران شهری یادآوری کردیم و امروز که 7 خرداد ماه است، پاسخی از شهرداری به ما داده نشده درحالی‌که رئیس شورای شهر 4 و 26 اسفند، 31 فروردین و 21 اردیبهشت ماه این موضوع را به شهردار یادآوری کرده بود.

نظری تأکید کرد: مکاتبه با شهردار به نتیجه خاصی منجر نشده بنابراین به شهردار و معاونت توسعه منابع انسانی تذکر می‌دهم در این خصوص به وظیفه قانونی خود عمل کنند. آیا شهرداری به جوانگرایی اعتقاد دارد یا همچنان حامی مدیریت افراد بی‌انگیزه است؟

این عضو شورای شهر تهران افزود: شهرداری تهران در مصوباتی که شورا آنها را ملزم به ارائه لایحه می‌کند، بر اساس سلیقه و اولویت‌های شخصی رفتار کرده و به مصوبه شورا توجه کافی ندارند. همچنین به تاریخ و مهلت‌هایی که برای آنها مشخص شده، اهمیتی نمی‌دهند. لایحه‌ای که یک ماه ضرب‌الاجل داشت، ماه‌ها به طول انجامیده و خبری از آن نیست.

وی گفت: هنوز با کمیسیون تخصصی و پیشنهاددهنده این طرح مشورتی نشده که نشان می‌دهد اراده‌ای نیز برای تهیه این لایحه وجود ندارد.

نظری با اشاره به 7 خرداد ماه، سالروز آغاز فعالیت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ضمن تبریک به همکارانمان در مجلس، آرزو می‌کنیم نمایندگان بر اساس اراده قانون اساسی، در جهت واگذاری اختیارات نهاد مدنی شورا تلاش کنند تا این نهاد، نهادی تشریفاتی نباشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار