رئیس شورای شهر تهران

هاشمی: جریانات افراطی می‌خواهند با رعایت نکردن حق و قدر برخی از اصول اهداف خود را محقق کنند

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت جریانات افراطی و تفریطی ، می‌خواهند با فدا کردن و رعایت نکردن حق و قدر برخی از اصول اهداف خود را محقق کنند که این مصداق تندروی و خروج از اعتدال وعقلانیت است.

کد مطلب: ۹۱۷۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
هاشمی: جریانات افراطی  می‌خواهند با رعایت نکردن حق و قدر برخی از اصول اهداف خود را محقق کنند

محسن هاشمی در جلسه علنی صبح امروز با بیان این که امشب بنا بر روایات بیشترین احتمال شب قدر را دارد، گفت: شب قدر در اسلام، معنوی‌ترین لحظات انسان است و به تعبیر قرآن، شب قدر، اگر قدر دانسته شود، از هزار ماه که معادل عمر یک انسان است، برتر است و این به معنای آن است که انسان در این شب، می‌تواند با تامل و تفکر و درک فیوضات معنوی زندگی خود را متحول کند و حیات بهتری را رقم بزند.

وی ادامه داد: مفهوم شب قدر، در تعیین جایگاه و سرنوشت انسان است، تقدیر الهی در این شب رقم می‌خورد و کسانی که بر اساس تفکر و معرفت و آگاهی دست به اصلاح خود می‌زنند، می‌توانند آینده بهتری را در تقدیرشان رقم بزنند.

همچنین امشب بهترین زمان برای تفکر در مفهوم قدر و رعایت اندازه و اعتدال در زندگی است، اندازه شناسی و ادای حق به اندازه آن، محور عدالت واعتدال است و افراط وتفریط از اندازه وقدر خارج شدن، تندروی وکندروی و عدم رعایت حقوق صاحبان حق است.

هاشمی در ادامه گفت: در اوضاع فعلی که کشور در وضع دشواری بسر می‌برد و مردم با تنگنای شدید اقتصادی مواجه هستند، شب قدر مسئولان در خدمت صحیح به مردم و جلوگیری از پایمال شدن حقوق عمومی باشد.

به گفته هاشمی، ایران امروز نیاز به شناخت قدر و فراهم کردن بستر برای تعیین مقدرات خوب برای آینده کشور دارد، نباید هیچ اصل و ضرورتی قربانی اصلی دیگر شود که این موضوع مصداق رعایت قدر است.

رئیس شورای شهر تاکید کرد: استقلال و اقتدار ایران در گروه رفاه و تامین معیشت مردم است در عین حال که رضایت عمومی بدون حراست از حقوق ومنافع ملی کشور محقق نمی‌شود.

وی گفت: جریانات افراطی و تفریطی، می‌خواهند با فدا کردن و رعایت نکردن حق و قدر برخی از اصول، اهداف خود را محقق کنند که این مصداق تندروی و خروج از اعتدال وعقلانیت است. همچنین لازم است طبق سنت حسنه، که حلالیت گرفتن از صاحبان حق را یکی از مقدمات شب قدر می‌داند از همه شهروندان تهرانی از قصور و تقصیر در خدمت طلب بخشایش می‌کنیم و امیدواریم که در شب قدر امسال، سرنوشتی بهتر با توفیق خدمت بیشتر و خطای کمتر از سوی خداوند برایمان مقدر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار