چین خواستار عدم مداخله آمریکا در امور داخلی خود شد

تهران (پانا) - چین دیدار مشاور امنیت ملی ترامپ با مقام تایوانی را به شدت محکوم کرد.

کد مطلب: ۹۱۷۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
چین خواستار عدم مداخله آمریکا در امور داخلی خود شد

به گزارش مهر از اسپوتنیک، وزارت خارجه چین به دیدار اخیر میان مقام امنیتی تایوان با جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ واکنش نشان داد و این دیدار را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین از آمریکا خواسته است تا ضمن احترام به اصل حاکمیت چین واحد، از دخالت در امور داخلی چین پرهیز کند.

به تازگی منابع خبری اعلام کردند که دیوید لی، مقام امنیتی تایوان در واشنگتن با جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا ملاقات و گفت‌وگو کرده است.

گفته شده دیدار مذکور در جریان سفر مقام تایوانی به واشنگتن صورت گرفته است.

اگرچه آمریکا به طور رسمی ارتباطی با تایوان ندارد، اما دونالد ترامپ از سال گذشته قانونی را امضا کرد که بر اساس آن واشنگتن می‌تواند به تایوان کمک کند و به آن سلاح بفروشد. گفته شده پنتاگون از سال ۲۰۱۰ تاکنون بیش از ۱۵ میلیارد دلار تسلیحات به تایوان فروخته است.

این در حالی است که چین، منطقه تایوان را بخشی از قلمرو واحد خود محسوب می‌کند و اقدامات آمریکا در ارتباط با تایوان را مداخله در امور داخلی چین به حساب می‌آورد.

از سوی دیگر دیدار مقام تایوانی با مشاور امنیت ملی ترامپ در شرایطی انجام شده که روابط آمریکا و چین بر سر جنگ تجاری و تعرفه‌ها دوجانبه به شدت پرتنش است و حال دیدار مقامات آمریکایی با مقام تایوانی می‌تواند به تشدید این تنش‌ها منجر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار