افزایش ۲۲ درصدی بلیت قطار در روزهای آتی

تهران (پانا) - در حالی که قرار است از پایان ماه مبارک رمضان نرخ بلیت قطار ۲۲ درصد افزایش یابد، کارشناسان اقتصاد حمل و نقل معتقدند می توان با ارتقای بهره وری و کاهش هزینه شرکت ها، صنعت ریلی را سودده کرد.

کد مطلب: ۹۱۷۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۲۲ درصدی بلیت قطار در روزهای آتی

به گزارش مهر، قرار است تا چند روز آینده قیمت بلیت قطار افزایش ۲۲ درصدی داشته باشد. آخرین افزایش قیمت بلیت قطار به تیر ماه سال گذشته و ایام تغییر نرخ ارز برمی گردد که بر اساس قانون، شرکت‌های حمل و نقل ریلی با توجه به افزایش هزینه‌های جاری و ارزی خود خصوصاً برای واردات قطعات قطار به خصوص چرخ و بوژی (محور) که جز پُرمصرف ترین قطعات به شمار می‌روند، طی درخواستی از شرکت راه آهن، خواهان افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت قطار بودند؛ شرکت راه آهن نیز با این افزایش قیمت موافقت کرد اما با ورود سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، درنهایت شاهد افزایش ۱۰ درصدی بلیت قطار در سال گذشته بودیم.

تغییر نهاد قیمت‌گذار از شرکت راه‌آهن به شورای عالی ترابری

در سال جاری نیز که روند افزایشی نرخ ارز در ماه‌های پایانی سال گذشته سبب افزایش هزینه‌های جاری و تعمیراتی شرکت‌های حمل و نقل ریلی شده بود، انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی خواهان افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی قیمت بلیت قطار بودند؛ اما این بار سازوکار تعیین نرخ از شرکت راه آهن به شورای عالی ترابری تغییر جهت داد و این شورا با افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطار موافقت کرد؛ اما سازمان حمایت بار دیگر به این موضوع ورود کرده و ۳ درصد از آن کاسته تا پس از تعطیلات عید فطر، شاهد افزایش ۲۲ درصد دیگر به نرخ بلیت قطار باشیم.

افزایش ۳۲ درصدی قیمت بلیت قطار در کمتر از یک سال

این افزایشِ مجموعاً ۳۲ درصدی قیمت بلیت قطار در طول یک سال در حالی رخ می‌دهد که آخرین افزایش نرخ بلیت‌های مسافری به تیرماه ۹۴ برمی گردد و نرخ بلیت‌ها به مدت ۳ سال ثابت بود.

وزارت راه: آغاز اعمال تغییر نرخ‌ها پس از رمضان

شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی هفته گذشته در حاشیه امضای تفاهم نامه این معاونت با مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت نهاد ریاست جمهوری از افزایش ۲۲ درصدی بلیت قطار در پایان ماه مبارک رمضان خبر داده بود.

به گفته معاون وزیر راه، این تصمیم در شورای عالی ترابری به تصویب رسیده اما درخواست شرکت‌های حمل و نقل ریلی برای افزایش قیمت بلیت قطار بسیار بیشتر از این رقم بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار