‍ ‍  انجام حدود ۸۰ عملیات اطفائی در ۲۰ روز گذشته/ هشت مورد آتش‌سوزی در شب گذشته

کازرون (پانا) - رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون گفت: آتش‌نشانان این سازمان از ۱۵ اردیبهشت تا امروز حدود ۹۰ عملیات اطفائی داشته‌اند به طوری که فقط شب گذشته هشت مورد آتش را مهار کردند.

کد مطلب: ۹۱۷۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
‍ ‍  انجام حدود ۸۰ عملیات اطفائی در ۲۰ روز گذشته/ هشت مورد آتش‌سوزی در شب گذشته

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری کازرون، مهدی صادق‌زاده اظهار کرد: همانطور که از قبل هم پیش‌بینی کرده بودیم، با توجه به افزایش نزولات آسمانی در زمستان امسال و وجود حجم زیادی از علوفه و مزارعی که در این فصل خشک می‌شوند، تعداد آتش‌سوزی‌های در مراتع و منابع طبیعی به طور قابل ملاحظه‌ای نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در این مدت آتش‌نشانان به طور کامل در حال آماده باش بوده‌اند، افزود: افزایش میزان عملیاتها در این مدت به گونه‌ای بوده که در بعضی روزها بیش از ۱۰ عملیات اطفاء حریق به وسیله آتش‌نشانان انجام شده است.
به گفته صادق‌زاده شب گذشته نیز یک آتش‌سوزی وسیع در حدود ۸۰ هکتار با تلاش آتش‌نشانان و سایر نهادهای مرتبط مهار شد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کازرون ادامه داد: حتی در بعضی عملیات‌ها به خاطر وقوع حریق در تپه‌ها و عدم امکان تردد خودرو، آتش‌نشانان مجبور بوده‌اند پیاده خود را به حریق رسانده و عملیات اطفاء را انجام دهند.
به گفته او، در جلسات مدیریت بحران شهرستان نیز بحث حریق فصل گرما مورد توجه قرار گرفت و بر اساس تکالیف معین شده، اصل بر همکاری کلیه دستگاه‌های دخیل تعیین شد.
صادق‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: از ابتدای سال، چندین نقطه استراتژیک شناسایی و پایش شد و در جلسات متعدد با متولیان امر، تلاش کردیم تا برای حریق احتمالی در این نقاط، ضمن هماهنگی لازم، سناریوی از پیش تعیین شده‌ای طراحی شود.
وی همچنین از مردم خواست در این ایام از آتش زدن بقایای زمین‌های کشاورزی به شدت خودداری کنند.
او ادامه داد: مطابق قانون اگر سازمان آتش‌نشانی در قبال چنین آتش‌سوزی‌هایی هیچ‌گونه مسئولیت و وظیفه قانونی ندارد و تنها زمانی برای اطفاء این حریق‌ها اقدام خواهد کرد که خطر سرایت آتش به املاک یا باغ‌های مجاور وجود داشته باشد.
به گفته کارشناسان، علت عمده حریق در این فصل، رها کردن زباله‌هایی مانند شیشه، پلاستیک و ته‌سیگار در طبیعت و نیز آتش زدن علوفه و خارهای خشک است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار