فسا میزبان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

فسا (پانا) - محمدحسین فیروزی اظهار داشت: باهدف آگاهی بخشی و اعتلای معرفت دینی و ترویج معارف رضوی، نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی۱۲عنوان کتاب در رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال»، در دو بخش فردی و خانوادگی در شهرستان فسا برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۱۷۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
فسا میزبان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا با بیان اینکه بخش آنلاین این رقابت از۱۲ اردیبهشت‌ماه آغاز شده است گفت: بخش مکتوب مسابقه کتاب‌خوانی رضوی نیز طی روزهای گذشته آغاز و مهلت شرکت در این رقابت فرهنگی تا ۲۸خردادماه است و در این دوره جشنواره، منابع منتخب مرتبط با سیره‌ امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت احمدبن موسی(ع) با بخش ویژه سیره حضرت امام جواد(ع) ارائه شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: علاقمندان برای دریافت فایل کتاب‌ها می‌توانند به آدرس www.razavi.iranpl.ir مراجعه و یا جهت دریافت امانی کتاب‌های مسابقه به کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا مراجعه نمایند.

فیروزی ادامه داد: همچنین جهت آشنایی و علاقه‌مندی بیشتر کودکان با امام رئوف، کودکان در این رقابت به دو شیوه «ترسیم نقاشی» و «ارسال فیلم موبایلی»، و نوجوانان به شیوه‌های نقاشی، تکمیل پرسشنامه مکتوب یا الکترونیکی و ارسال یک فیلم موبایلی (شامل معرفی کتاب دلخواه اعم از منابع جشنواره و منابع آزاد مرتبط با موضوع) در این جشنواره شرکت می کنند.

وی اضافه کرد: برای بخش بزرگسالان نیز سه شیوه پرسشنامه مکتوب یا الکترونیک، ارسال ویدیو از معرفی کتاب دلخواه یا ارسال معرفی کتاب دلخواه به‌صورت پویش نشست کتاب‌خوان مجازی پیش‌بینی‌شده است.

این مسوول فرهنگی ادامه داد: برگزیدگان نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در دو سطح «ملی» و «شهرستان» معرفی و با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی از آن‌ها تجلیل خواهد شد و با توجه به تعداد کتابخانه‌های شهرستان و میزان شرکت‌کننده، از ۸ برگزیده تجلیل خواهد کرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا بابیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی از مجموعه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، فعالیت خود را از ششمین دوره برگزاری با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز کرد که در دوره های پیشین جشنواره رضوی با مشارکت مطلوب و کسب عناوین مختلف شهرستان فسا همراه بود.

وی خاطرنشان کرد: کتاب‌های «امام رضا(ع)» نوشته زهرا عبدی، «کبوترها و آهوها» نوشته سید احمد میرزاده، «فاطمه و فاطمه» نوشته محمد مهاجرانی و «هشت قصه از امام جواد(ع)» نوشته حسین فتاحی در بخش کودک و سه کتاب «راز آن بوی شگفت»» نوشته فریبا کلهر، «با کبوترهای گنبد» نوشته احمد میرزاده و «درختی که بال در آورد؛ داستان‌هایی از زندگی امام جواد علیه‌ السلام» نوشته مجید ملامحمدی در بخش نوجوان انتخاب شده است. همچنین پنج کتاب «مهارت‌های ارتباط موثر در سیره امام رضا(ع)» نوشته علی جانفزا، «فصل فیروزه» نوشته محبوبه زارع ، «درّ عصمت» نوشته علی اشرف عبدی، «زندگانی حضرت احمدبن موسی(ع) شاه‌چراغ» نوشته محمدرضا سنگری و «سیره تقوی؛ ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره امام جواد(ع)» نوشته جواد محدثی در بخش بزرگسال، منابع معرفی شده برای این مسابقه هستند.

فیروزی در پایان گفت: دبیرخانه شهرستانی این جشنواره در اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا پاسخگوی (53338900-53331719-071) سوالات همشهریان عزیز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار