مدارس باید کانون آموزش مهارت باشند

خرم آباد(پانا) - معاون آموزش متوسطه لرستان در نشست کارآفرینی که با حضور رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان، روسای ادارات داخلی آموزش و پرورش، مدیران و مشاوران مدارس برگزار شد، گفت: مدارس باید کانون آموزش مهارت باشند.

کد مطلب: ۹۱۷۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مدارس باید کانون آموزش مهارت باشند

نصرالله بازگیران در این نشست از سنین مدرسه به عنوان بهترین فرصت برای شناخت و جهت گیری مسیر زندگی و شغلی آینده یاد کرد و بیان داشت: حرکت در مسیر موقعیت های اجتماعی و اقتصادی مورد علاقه از مدرسه آغاز می شود بر همین اساس مدیران مدارس می بایست با تغییر نگاه خانواده ها و شکستن تابلوهای خیالی، حرکت در مسیر مهارت آموزی و کارآفرینی را تسهیل نمایند.

وی ادامه داد: ترویج تفکر مهارت آموزی در مدارس سبب می شود نظام آموزشی با خلاقیت، نوآوری، آماده سازی برای حضور در فرآیند رشد و توسعه و مهارتهای زندگی موفق همسو شود.

معاون آموزش متوسطه لرستان خاطر نشان کرد: یکی از ساحت های مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ساحت اقتصادی و حرفه ای است که مهمترین کلید واژه های آن مهارت و کارآفرینی هستند و ماموریت نظام آموزشی، تربیت و هدایت در این راستاست.

بازگیران افزود:باید رویکرد و برنامه ها را عوض کنیم و فرهنگ کارمند محوری را به مهارت آموزی و کارآفرینی تغییر دهیم.

وی اظهار داشت: در این زمینه می بایست همه فهم و شناخت درستی از کارآفرینی داشته باشیم تا بتوانیم به کمک آن نوع نگرش و دیدگاه خانواده ها را تغییر دهیم.

بازگیران در پایان گفت: هنر ما باید این باشد که جاده و مسیری را بگشائیم تا دانش آموزان با عبور از این مسیر فرصت شکوفایی تمام استعدادهای فطری خود را پیدا کنند و این کار شما مدیران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار