معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

اجرای طرح ملی آموزش حرفه های مهارتی کوتاه مدت (ایران مهارت) در 210 دبیرستان استان

مشهد (پانا) - با حضور معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی، معاون اداری و پشتیبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و همچنین روسای ادارات آموزش و پرورش نواحی، مناطق و شهرستان های 47 گانه استان که به صورت ویدئو کنفرانس در این برنامه شرکت کردند، جلسه هماهنگی اجرای طرح ملی آموزش حرفه های مهارتی کوتاه مدت (ایران مهارت) ویژه دانش آموزان دوره اول متوسطه استان در سال تحصیلی 98-97 برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۷۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح ملی آموزش حرفه های مهارتی کوتاه مدت (ایران مهارت) در 210 دبیرستان استان

رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت: براساس توافق نامه میان دو دستگاه وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور طرح ملی آموزش حرفه های مهارتی کوتاه مدت (ایران مهارت) برای دانش آموزان دوره اول متوسطه به میزان 60 ساعت در سال تحصیلی 98-97 اجرا می شود.

وی افزود: انعطاف پذیر بودن، اختیاری و داوطلبانه بودن و مشارکت پذیری نهادهای دولتی و غیردولتی از اصول حاکم بر طرح ایران مهارت می باشد.

صابری تولایی در ادامه مواردی همچون توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنان، ایجاد زمینه کسب شایستگی های پایه فنی مورد نیاز نیروی کار، حرف و مشاغل گوناگون، کمک به خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی و ایجاد ارتباط بین آموزش رسمی و غیررسمی در دوره اول متوسطه را از مهمترین اهداف طرح ایران مهارت بشمرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی در مورد زمان و گستره اجرای این طرح عنوان کرد: طرح ایران مهارت در حداقل 10 درصد از دبیرستان های دوره اول متوسطه و 100 درصد مدارس هیات امنایی و مدارس و مراکز غیردولتی استان که در مجموع 210 دبیرستان است اجرا می شود.

وی در ادامه در مورد مدت زمان دوره آموزشی طرح ایران مهارت اظهار کرد: علاوه بر 60 ساعت برنامه ویژه مدرسه و همچنین ساعات برنامه درسی دروسی مثل کار و فناوری و فرهنگ و هنر تا سقف 60 ساعت مهارت از مجموعه آموزش حرفه های مهارتی کوتاه مدت مطابق استانداردهای سازمان فنی و حرفه ای کشور آموزش داده خواهد شد.

صابری تولایی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم در زمینه اجرای این طرح از فرصت تعطیلات تابستانی و ظرفیت اوقات فراغت دانش آموزان با تشکیل پایگاه های مستقل ایران مهارت و یا تلفیقی با پایگاه های اوقات فراغت حداکثر بهره برداری صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار