«یک قاچ هندوانه» برای سومین بار منتشر شد

تهران (پانا) - «یک قاچ هندوانه» عنوان مجموعه شعری از زهرا داوری است که موضوع روابط اجتماعی را در قالب تخیل و فانتزی به تصویر کشیده است.

کد مطلب: ۹۱۷۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
«یک قاچ هندوانه» برای سومین بار منتشر شد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، این کتاب هم‌اینک برای سومین بار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وارد بازار کتاب شده است.

بر این اساس تعهد به دغدغه‌های کودکانه و توجه به آن‌ها یکی از ویژگی‌های برجسته‌ این کتاب است. داوری در اثر خود نگاهی عاطفی داشته و به مفاهیم متعددی پرداخته است.

بر این اساس «عروسی خانم کلاغ»، «پهلوان مورچه»، «پیوندتان مبارک»، «عروسک‌جان کجایی؟»، «کمی داروی شیرین»، «یک‌ قاچ هندوانه»، «مارمولک»، «عجیب»، «خانه‌تکانی»، «حواست نیست بابا»، «مترسک» و «کلاغک بازیگوش» عنوان شعرهایی است که کودکان بالای ۷ سال در این کتاب می‌خوانند.

در شعر «خانه تکانی» می‌خوانیم: «آفرین روباه خانم/ کرده‌ای خانه تکانی/ این شب عیدی حسابی/ فرش‌ها را می‌تکانی/ شسته‌ای امروز از صبح/ رخت‌ها را، پرده‌ها را/ خسته‌ای چون تی کشیدی/ خانه‌ات را دست تنها/ من که می‌گویم از امشب/ آشتی کن با کلاغک/ معذرت‌خواهی کن از او/ بعد هم از موش و لک لک/ گردگیری کن دلت را/ بعد از این خانه تکانی/ دوست شو با جوجه‌ها تا/ سال نو تنها نمانی».

این کتاب از سوی نازنین عباسی تصویرگری شده، قیمت آن ۸هزار تومان و شمارگان آن ۲۵۰۰ نسخه است. پیش‌تر نیز ۱۷ هزار و ۵۰۰ نسخه از کتاب «یک قاچ هندوانه» منتشر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار