مسیب‌زاده: کم‌لطفی وزارت ارشاد مانع حضور پرقدرت آموزش‌و‌پرورش در نمایشگاه قرآن نشد

تهران (پانا) - بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلی تهران در حالی به روز آخر خود رسیده است که غرفه‌های آموزش و پرورش یکی از فعال‌ترین غرفه‌ها در طول این شب‌ها بودند. حضور پررنگ دانش آموزان و خانواده‌های‌شان و همچنین حضور گروهی مدارس در این شب‌ها، به رغم محدودیت مکانی و فضای نامناسبی که در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته بود، رنگ و بوی دیگری به نمایشگاه قرآن داد.

کد مطلب: ۹۱۷۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مسیب‌زاده: کم‌لطفی وزارت ارشاد مانع حضور پرقدرت آموزش‌و‌پرورش در نمایشگاه قرآن نشد

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیر‌کل مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با پانا گفت: نمایشگاه بین‌المللی قرآن امسال فرصت خوبی بود و امکانی فراهم شد تا همگی هرچه بیشتر با آموزه‌های قرآن آشنا شویم. در واقع خانواده‌ها در کنار فرزندان‌شان ساعت‌های معنوی و پرنشاطی را در فضای نمایشگاه سپری کردند.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با گله از وزات ارشاد برای نادیده گرفتن آموزش و پرورش در اختصاص مکان مناسب گفت: ما اصلا از فضای داده شده به آموزش و پرورش در نمایشگاه قرآن امسال راضی نیستیم. باید قبول کنیم محور تحول در جامعه نیروی انسانی است و محور تحول در کشور آموزش و پرورش است. اگر آموزش وپرورش پویایی داشته باشیم قطعا کشور پویایی هم خواهیم داشت.

وی افزود: اگر در این نوع فضاها ما آموزش و پرورشی‌ها هم ورود پیدا نکنیم اتفاقا باید ما را به زور بیاورند ولی حالا که خودمان داوطلبانه و از روی وظیفه می‌آییم متاسفانه کم لطفی‌های بسیاری در حق خانواده آموزش و پرورش داشتند. این فضا و این مکان و این شرایط اختصاص داده شده به آموزش وپرورش اصلا درخور آموزش و پرورش نیست.

محمدرضا مسیب‌زاده با اعلام اینکه نگرانی خود را به معاون فرهنگی ارشاد منتقل کرده است، افزود: امسال به احترام قرآن و کار گروهی مانند گذشته خانواده آموزش و پرورش در نمایشگاه قرآن حضور پیدا کرد و بسیار هم با قوت کار را دنبال کردیم. اما کاری که اینجا ارائه شده است یک‌هزارم زحمات آموزش و پرورش در حوزه قرآن نیست.

مسیب‌زاده گفت: هر یک دانش‌آموز خانواده‌ای را با خود می‌آورد و هر معلم دویست دانش‌آموز با خود به همراه می‌آورد. در واقع آموزش و پرورش یکی از مهمترین ارکان و واسطه‌های آشنایی خانواده‌ها با قرآن هستند. اگر چه ما با دوستان‌مان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی هستیم ولی این دلیل نمی‌شود نگران خود را از این موضوع پیش آمده اعلام نکنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار