دعوت از تشکل‌های کشاورزی فارس برای مقابله با ملخ‌ بالدار

شیراز (پانا) - جهادکشاورزی فارس، با اشاره به هجوم ملخ بالدار با جمعیت فوق‌العاده زیاد به استان و استقرار آنها در مناطق صعب‌العبور و در حجم انبوه به ویژه در شهرستان‌های ممسنی، گراش و کازرون، تشکل‌ها، نظام صنفی کشاورزی و خانه کشاورز استان را به مشارکت در مقابله جدی با این آفت فراخواند.

کد مطلب: ۹۱۷۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
دعوت از تشکل‌های کشاورزی فارس برای مقابله با ملخ‌ بالدار

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس، هجوم ملخ دریایی به استان‌های جنوبی کشور و ۷ شهرستان همجوار استان فارس با استان‌های بوشهر و هرمزگان از نیمه اول بهمن سال ۹۷ آغاز و تاکنون ادامه داشته است.

عملیات مبارزه علیه آفت در بیش از ۵۵۰۰ هکتار از مناطق آلوده به آفت در شهرستان‌های جنوبی استان با همت و تلاش همکاران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، حمایت فرمانداران و دستگاه‌های مرتبط در هر شهرستان و حمایت فنی و اعتباری سازمان جهادکشاورزی استان انجام شده‌است و خوشبختانه تاکنون خسارتی به باغ‌ها و مزارع استان وارد نشده است.

جهاد کشاورزی با اشاره به محدودیت منابع و امکانات دولتی در مبارزه با آفت اعلام کرده است : نتیجه دلخواه در کنترل کامل ملخ در مناطق آلوده و کانون کوبی به منظور جلوگیری از استقرار آفت در استان و کشور و در زمان مناسب حاصل نشده است و ممکن است آفت به مزارع و باغ‌های استان آسیب وارد نماید.

در این اطلاعیه از تشکل‌های کشاورزی، نظام صنفی کشاورزی و خانه کشاورز استان خواسته شده تا در شرایط حاضر که اوج طغیان آفت است از تمام توان خود در تهیه امکانات مورد نیاز ازجمله تهیه سمپاش، تراکتور، تانکر سمپاش و نیروی کارگر برای مبارزه با آفت، این سازمان را یاری کنند.

در این گزارش آمده است: با توجه به اینکه سازمان جهاد کشاورزی سم موردنیاز را برای مبارزه با این آفت تامین نموده و در اختیار قرار خواهد داد، ضروری است کشاورزان و باغداران شهرستان‌های ممسنی، کازرون، گراش، لار برای مبارزه با این آفت در شرایط حاد و بحرانی و پیش‌بینی اوج فعالیت و جابجایی این آفت در مناطق ذکر شده و احتمال وارد آمدن خسارت به باغ ها و مزارع نهایت مساعدت ویژه و مشارکت جدی با مدیریت‌های جهاد کشاورزی این شهرستان‌ها برای در اختیار قرار دادن امکانات و تجهیزات لازم را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار