امام جمعه شیراز: مسئولان برای رونق تولید و اشتغال بکوشند

شیراز (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید گفت: انتظار است مسئولان با جدیت بیشتری در راستای رونق تولید و اشتغالزایی در کشور بکوشند.

کد مطلب: ۹۱۷۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه شیراز: مسئولان برای رونق تولید و اشتغال بکوشند

به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز افزود: در فضای موجود، باید ایجاد شغل را آسان کنیم و این کار از دست دولت بر می‌آید.

او ادامه داد: در حسابی ساده در وضعیت کنونی و با امکانات موجود، در استان فارس می‌توان افزون بر ۳۰ هزار شغل ایجاد کرد، اگرچه این میزان به اندازه همه کسانی که به شغل نیاز دارند نیست اما تأثیری قابل توجه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه ثبات در تصمیم گیری‌ها و وضعیت اقتصادی را عاملی برای انگیزش تولیدکنندگان و تاجران در سرمایه گذاری ها دانست و گفت: باید فضای اطمینانی در حوزه اقتصادی شکل گیرد و این را باید به صورت همگانی مطالبه کنیم تا رونق تولید هم شکل گیرد.

دژکام گفت: فاصله‌ای بین ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارز نیمایی وجود دارد؛ در تصمیم گیریها، مقادیر قابل توجهی پول دست دولت می‌آید و این پول باید صرف معیشت نیازمندان شود و مدیران باید این قضیه را با جدیت تدبیر کنند.

** گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر

امام جمعه شیراز همچنین با گرامیداشت سوم خردادماه سالروز آزادی خرمشهر در دوران دفاع مقدس گفت: عملیات آزادسازی خرمشهر پایان نیافته است، ملت ایران در حرکت است و مقاومت را نشان داده است و این مقاومت تا روزی که پرچم اسلام بالاتر از همه پرچم‌ها قرار گیرد ادامه خواهد یافت.

وی یادآور شد: ۴۵ کشور تلاش کردند این شهر را از ایران جدا کنند اما به واسطه سرشت‌های پاک ملت ایران موفق نشدند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: امروز جوانان غیور نیروهای مسلح از سپاه و ارتش و نیروی انتظامی تا بسیج چنان باهم متحد و متفق هستند که به مشتی پولادین بدل شده‌اند که دشمنان ملت در صورت هر گونه خطایی، با مشت پولادین نابود خواهد شد.

وی اظهار داشت: در فضایی که استکبار جهانی علیه ما ایجاد کرده است، آرایش جنگی اقتصادی، روانی، سیاسی و رسانه‌ای علیه ما درست کرده که به نوعی بخواهد مقاومت ما مردم را بشکند.

آیت الله دژکام ابراز داشت: در فتح خرمشهر و جنگ هشت ساله مشخص شد که اگر مردم از نظر اقتصاد معیشت از یک نظر لطمه بخورند و از نظر ایمان از یک طرف دیگر، راه ایمان را برمی‌گزینند.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: رهبر ما، فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای فرموده‌اند وقتی دشمن آرایش جنگی می‌گیرد شما هم باید در مقابلش آرایش جنگی بگیرید و امروز دشمنان دارند به دین و ایمان ما حمله می‌کنند.

** سگ گردانی در خیابان از مصادیق جنگ دشمن است

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی اظهار داشت: این کشف حجاب کردن و سگ گردانی در خیابان‌ها و امثال آنکه در فضای مجازی نمود می‌یابد، حاکی از آن است که دشمن علیه ما جنگ راه انداخته است.

آیت الله دژکام خطاب به دشمنان گفت: نصیحت‌های مشفقانه را بشنوید که اگر یکی از این‌ها (دشمنان) هدایت شود، برای ما بسیار بااهمیت است.

** لزوم پاسداشت شب قدر

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه سوم خردادماه با اشاره به اینکه در آستانه شب قدر قرار داریم، بیان داشت: خداوند در قرآن ویژگی‌های برای شب قدر تعریف کرده و گفته قرآن را در شبی مبارک نازل کردیم شبی که در دهه آخر ماه رمضان قرار دارد اما دقیقاً مشخص نیست شب ۲۱ یا ۲۳ ماه رمضان است.

وی افزود: در شب قدر ویژگی‌هایی هست که می‌فرمایند در این شب هر کاری که باید در سال آینده می‌شود و در پیشگاه امام زمان (عج) عرضه می‌شود.

آیت الله دژکام افزود: مرگ و زندگی افراد یا خیر و شر در این شب معین می‌شود و اسباب بدون اذن خدا اثر نمی‌کند.

نماینده ولیفقیه در استان فارس تأکید کرد: باید در این شب‌ها از خداوند درخواست کنیم. این باور که اسباب را خدا می‌گرداند را دشمنان می‌خواهند فراموش کنیم.

وی ادامه داد: در این شب‌های قدر هر کار خیری و عمل صالح از نماز پاداشی بیشتر دارد. بهترین کار در شب قدر مطالعه علم است اینکه مرسوم است و حتی علامه طباطبایی تفسیرش را در شب قدر تمام کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به بزرگداشت ملاصدرای شیرازی در یادروزش اول خردادماه گفت: عقل و وحی را می‌توان در کنار هم در شب‌های قدر معنا کرد و این را می‌توان در محضر علما در شب قدر آموخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار