توجه جدی به سیستم های گرمایشی مدارس تازه تاسیس

اردبیل (پانا) - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: مدارس غیر دولتی که در سال جاری احداث می شوند، باید به سیستم های گرمایشی استاندارد مجهز شوند.

کد مطلب: ۹۱۷۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
توجه جدی به سیستم های گرمایشی مدارس تازه تاسیس

بهروز ندایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان ضرورت استانداردسازی واحدهای آموزشی را به سیستم گرمایشی استاندارد یادآور شد و تصریح کرد: در وهله اول باید از امروز با کنترل و نظارت اجازه صدور مجوز برای مدارس فاقد تجهیزات گرمایشی را ندهیم و در کنار آن آمار دقیقی از مدارس غیردولتی که نیاز به استانداردسازی سیستم گرمایشی دارند احصاء شود تا با برنامه‌ریزی دقیق در دو سه سال آینده بتوانیم این مشکلات را حل و فصل کنیم .

او به هزینه بالای تجهیز این مدارس به سیستم گرمایشی اشاره کرد و گفت: در تامین هزینه‌ها می‌توانیم از ظرفیت بانک‌های عامل و منابع آنها با بهره پائین برای استانداردسازی سیستم گرمایشی استفاده کنیم .

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در ادامه به برخی بخشنامه‌ها برمبنای بودجه سالانه به نیت بهره‌مندی مدارس دولتی از سیستم گرمایشی استاندارد و رایگان بودن مصرف آب، گاز و برق اشاره کرد و افزود: ما به تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان اعلام می‌کنیم تا در بهره‌مندی رایگان مدارس از انشعابات آب، برق و گاز تفکیکی بین مدارس دولتی و غیردولتی قایل نشوند .

ندایی همچنین ضرورت تامین اعتبار موردنیاز را به صورت سالانه برای اعزام کاروان‌های راهیان نور یادآور شد و اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید همه ساله منابع موردنظر را در این حوزه پیش‌بینی کند تا امکان پرداخت این منابع به طرح‌های اجرایی در بخش راهیان نور و اعزام کاروان‌ها هزینه شود.

او اظهار کرد: در کشور ما مساله کنترل جمعیت در اوایل انقلاب تبعات متعدد بعدی را به همراه داشته به طوری که ما امروز در حوزه‌های مختلف نظیر صندوق‌های بیمه و فرزندآوری با مشکلاتی جدی روبرو شدیم .

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: ما در مقطعی با نیروی جوان بیشمار روبرو بودیم و در مقطع کنونی نیز جمعیت ما روبه سالخوردگی گذاشته است و این شرایط پذیرش دانشجو را در دانشگاه‌های استان به حداقل رسانده است .

ندایی گفت: در این شرایط که فضای خالی را در دانشگاه‌های استان شاهد هستیم بجاست تا دانشگاه فرهنگیان در جذب دانشجو و استفاده از خوابگاه دانشجویی از این فضا استفاده کند که ما به راحتی با صدور مجوز از طریق شورای برنامه‌ریزی این فضاهای دانشگاهی و دولتی را می‌توانیم به راحتی در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دهیم .

او ادامه داد: در کنار این امر برای احداث دانشگاه جامع فرهنگیان در تامین زمین از طریق منابع طبیعی و یا راه و شهرسازی مشکلی وجوود ندارد به شرطی که به محض واگذاری زمین عملیات احداث انجام شده و کار بلاتکلیف نماند .

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بیان کرد: ما آمادگی داریم تا براساس تفاهمنامه‌ای که با ریاست دانشگاه فرهنگیان به امضا می‌رسانیم بخشی از هزینه‌های احداث این مجموعه از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین و بخشی دیگر از طریق منابع استانی جذب شود.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان نیزگفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا دو سال آینده تمام مدارس استان اردبیل به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز خواهند شد .

دولت لطفی اظهار کرد: دولت در سال‌های اخیر منابع کلانی را برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس اختصاص داده که اگر این تخصیص‌ها تا دو سال آینده ادامه پیدا کند ما هیچ مدارس غیراستاندارد از نظر سیستم گرمایشی نخواهیم داشت .

او با بیان اینکه به هیچ وجه به مدارس غیرانتفاعی فاقد تجهیزات و امکانات گرمایشی استاندارد مجوز فعالیت ارائه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تمامی مدارس غیردولتی موظف هستند ظرف یک سال آینده سیستم گرمایشی خود را استاندارد کرده تا شاهد وقوع حوادث ناگوار در این حوزه نباشیم .

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس ادامه داد: هر چند صاحبان برخی واحد آموزشی غیردولتی در این زمینه مقاومت می‌کنند اما ما آماده تحویل بخاری‌های هرمتیک به مدارس هستیم تا به سهولت و راحتی از این سامانه گرمایشی در مدارس استفاده شود .

لطفی با بیان اینکه تعداد کمی از مدارس غیردولتی به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده‌اند، گفت: همچنان از 917 مدرسه غیردولتی و پیش دبستانی استان بیش از 700 واحد سیستم گرمایشی غیراستاندارد دارند که باید هر چه سریعتر این واحدهای آموزشی به سیستم گرمایشی مناسب مجهز شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار